Jump to content

Langhold rundt stjørdal


Falcon

Recommended Posts

Er det noen her på forumet som driver med langholds skyting og er fra området rundt stjørdal. Kunne tenkt meg noen å dra på en bane sammen med for litt langholdsskyting. Er ikke spesielt erfaren innenfor dette feltet så her har jeg masse å lære.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Er det noen her på forumet som driver med langholds skyting og er fra området rundt stjørdal. Kunne tenkt meg noen å dra på en bane sammen med for litt langholdsskyting. Er ikke spesielt erfaren innenfor dette feltet så her har jeg masse å lære.

jonsvannet ved trondheim går opp til 500 tror jeg, om det er langt nok for deg?

Link to comment
Share on other sites

Siden du ikke er kjent her kan det vel opplyses at banen ligger om lag tre kvarters kjøring fra Stjørdal. Greit å finne fram, men tror du bør spørre på forumet før du legger i vei med store forhåpninger, for banen er åpen for medlemmer når det ikke er andre aktiviteter der, men det lar seg sikkert gjøre å dra noen skudd hvis du spør pent. Kanskje vil noen herfra møte deg på banen hvis du lufter forslaget i forumet først...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ca. hvor banen ligger, og jeg har bodd i Trondheim for ca. 20 år siden, så jeg vet godt avstanden fra Stjørdal til Jonsvannet.

NÅ bor jeg i Aurskog-Høland, og hadde selvfølgelig tenkt til å ordne alt før jeg gidder å dra med meg x kilo med Mauser og ammo oppover til Stjørdal utenfor jakt sesongen. :D

 

DFS klinger ikke så godt i mine ører, da de vel er kjent for å ofte nekte skyttere å skyte andre grener enn hva som står i forskriftene til DFS.

Hadde jo håpet på at man kunne møte opp, og løse en treningsavgift på 50 lappen el noe, og så fått låne standplass og kunne skyte på lengre hold.

 

Nidaros Benkeskyttere skyter vel her? Eller har jeg misforstått totalt? I så fall så kan en vel gjøre en avtale med de om å droppe innom på en av deres treningsdager?

Link to comment
Share on other sites

Nidaros jaktskytterklubb har en egen bane ved Jonsvatnet.

 

Nidaros skytterlags bane er en DFS bane. Men jegere og andre skyttere er i overtall.

Det er en av de få DFS banene hvor alle kan føle seg velkommen, etter min mening.

 

Det er desverre ikke mulig å betale for å skyte kun en gang. Men hvis man tar kontakt med styret eller noen av de aktive medlemmene så lar det seg nok ordne å få skyte.

 

Banen blir aktivt brukt av praktiskskyttere, benkeskyttere, langholdsskyttere og andre som liker skyting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...