Jump to content

Hjelp til montasje BRNO


Adder

Recommended Posts

Jeg har vært borti en og annen original CZ/Brno montasje med skjevheter etc i, så disse har jeg gått vekk fra både til Zkk 600-serien og Brno Fox/465/CZ 527.

Jeg kan anbefale disse montasjene til Brno Fox etc:

http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=398781

 

Ellers har Fox osv 16mm spor, så Tikkas Optilock montasjer passer i sporet.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svar folkens.

 

Misforstå meg rett her

Montasje og ringer til en BRNO Fox mod 2 har de samme mål/spesifikasjoner som CZ 527?

 

I så fall har jeg selv bare gode erfaringer både med leupold og sako sine montasjer/ringer.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

En liten oppfølger av tema:

Jeg har en BRNO mod. 1 påmontert en Fontaine 4X32. Det er da ca. 1-2 mm. klaring ned til skuret. Har nå oppgradert kikkerten med en Leupold VX II 3-9 X 33 EFR. Synes å huske at ytre objektivdiameter på den er oppgitt til 44 mm. Spørsmålet er om jeg må gå til innkjøp av høyere ringer, se eksempelvis tidligere link til Midway Norge og montasjer fra Warne. Kan jeg beholde den gamle montasjen, bruke medium høyden eller må jeg ha "high". Hvilke montasjer anbefaler dere ?? (Leupolden er forhåpentligvis underveis i posten).

 

Hilsen Gillen

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Var ute på skytebanen forleden sammen med gamlingen - Brnoen altså, som er en 1950 mod., for å skyte inn den nye kikkerten. Begge fungerte upåklagelig, på det beste så hadde jeg tre 3 skudds-samlinger på 10 til 11 mm. på 50 meteren. Ikke værst til å være ei så gammel børse ! Ha en fortreffelig aften.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...