Adder Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Heisann forumvenner. Trenger hjelp til å finne montasje og ringer til en BRNO Fox mod 2. cal. 222 Ønsker helst kvalitet i stål e.t.c. Noen anbefalinger?? På forhånd takk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiur Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Har original stålmontasje på min, fungerer fint den. Tror jeg kjøpte den på Jaktdepotet, men det er sikkert flere som har liggende. Ta en ringerunde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maral Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Jeg har vært borti en og annen original CZ/Brno montasje med skjevheter etc i, så disse har jeg gått vekk fra både til Zkk 600-serien og Brno Fox/465/CZ 527. Jeg kan anbefale disse montasjene til Brno Fox etc: http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=398781 Ellers har Fox osv 16mm spor, så Tikkas Optilock montasjer passer i sporet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HighPower Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Leupold har også stålmontasjer til den. Har slik montasje selv på en gammel mod. 2 med bredt spor, virker svært forseggjort og solid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adder Posted October 19, 2009 Author Share Posted October 19, 2009 Tusen takk for svar folkens. Misforstå meg rett her Montasje og ringer til en BRNO Fox mod 2 har de samme mål/spesifikasjoner som CZ 527? I så fall har jeg selv bare gode erfaringer både med leupold og sako sine montasjer/ringer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HighPower Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Korrekt observert - samme skinne på CZ-527, Fox, Fox-2 og Model 2/2e (.22LR) frem til litt utpå 70-tallet, sistnevnte uten lengdestopp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adder Posted October 19, 2009 Author Share Posted October 19, 2009 Da anser vi problemet som løst. Tusen takk folkens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gillen Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 En liten oppfølger av tema: Jeg har en BRNO mod. 1 påmontert en Fontaine 4X32. Det er da ca. 1-2 mm. klaring ned til skuret. Har nå oppgradert kikkerten med en Leupold VX II 3-9 X 33 EFR. Synes å huske at ytre objektivdiameter på den er oppgitt til 44 mm. Spørsmålet er om jeg må gå til innkjøp av høyere ringer, se eksempelvis tidligere link til Midway Norge og montasjer fra Warne. Kan jeg beholde den gamle montasjen, bruke medium høyden eller må jeg ha "high". Hvilke montasjer anbefaler dere ?? (Leupolden er forhåpentligvis underveis i posten). Hilsen Gillen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomasnb Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 hva er yttre målet på den du har fra før da? Hvis den nye er 44, og den gamle er 44 eller mindre kan du kunne bruke de samme, er den større så trenger du nok høyere ringer.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gillen Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Har tenkt tanken, men har ikke rifla hjemme for tida, så det får jeg ikke sjekket nå.. Antar at ytre diameter på Fontainen er noe mindre. Noen som har samme våpen og sikte og hva brukte dere som montasje for å gå klar av skuret ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gillen Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Beholdt montasjen, og demonterte skuret. Fikk da en klaring på 5 mm over løpet. Topp kikkert ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gillen Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Var ute på skytebanen forleden sammen med gamlingen - Brnoen altså, som er en 1950 mod., for å skyte inn den nye kikkerten. Begge fungerte upåklagelig, på det beste så hadde jeg tre 3 skudds-samlinger på 10 til 11 mm. på 50 meteren. Ikke værst til å være ei så gammel børse ! Ha en fortreffelig aften. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts