Jump to content

våpenløyve??


sigvald

Recommended Posts

Hei er nå medlem i jakt og fiskeforening her jeg bor,vi har en hagle bane hvor vi skytter leirduer.Men ca 50m bortenfor er det en rifle bane 100 og 200m skyting,skal ta jegerprøven etter jul,men lurer på og kjøpe meg rifle og få litt skytetrenning i det.mitt spm er skal det gå greit og søke selv om jeg ikke er medlem på rifle banen siden vi får bruke den selv om det er et annet skytterlag?noen gode råd?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

En premiss for våpensøknad er at det du er medlem i (som her en JFF) har skyteprogram hvor du kan bruke våpenet. Du kan da erverve rifle og hagle for skyting på leirduer og jaktfelt. Trening går også inn under her.

 

Våpenene blir da registrert som trening/konkurransevåpen, men kan selvfølgelig brukes til jakt senere. Dette er faktisk en fordel, for de våpnene vil ikke telle inn som de 6 våpnene du kan erverve til jakt når du får tatt jegerprøven.

 

Søk i vei!

Det er en fordel om du legger med dokumentasjon for aktivitet. Har du trent med lånt hagle eller lignende, så kan du få leder eller standplassleder til å skrive et lite brev som dokumenterer aktiviteten din.

Jeg kjøpte selv salongrifle og hagle til trening før jeg tok jegerprøven. Var da medlem av det lokale skytterlaget og JFF.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke støtte skyterlaget når du bruker banen deres da!. Det er jo et pluss i en våpensøknad. Så er det sikkert skytterbanen der du bruker hvis du skyter opp?, og da er det vanlig at medlemmer har en hyggeligere pris en andre på oppskytinga, sånn er det der jeg bor, og da er en med å støtter det lokale skytterlaget og.

Link to comment
Share on other sites

Hei er nå medlem i jakt og fiskeforening her jeg bor,vi har en hagle bane hvor vi skytter leirduer.Men ca 50m bortenfor er det en rifle bane 100 og 200m skyting,skal ta jegerprøven etter jul,men lurer på og kjøpe meg rifle og få litt skytetrenning i det.mitt spm er skal det gå greit og søke selv om jeg ikke er medlem på rifle banen siden vi får bruke den selv om det er et annet skytterlag?noen gode råd?
'

Hvor er dette? Hørtes mistenkelig likt ut som i hjemkommunen min...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...