Jump to content

Hvordan skrive Blaser rifla mi inn i våpenpass??


Krieghoff Optima

Recommended Posts

Har akkurat begynnt å tenke på det samme, min Blaser er registrert som "rifle repeter" på nummeret som står på den pipa som satt i da jeg kjøpte den, nå i høst skaffet jeg ei pipe til, den ble da registrert som våpendel med det nummeret som står på pipa. Har jeg da en uregistrert stokk / låskasse ? Er det en låskasse jeg har? (løpsfeste og skinne som sluttstykke løper i tar jo ikke opp noe kraft, teoretisk skulle den nesten kunne avfyres uten stokken) Er en stokk registreringspliktig? ( jeg har en offroad, så alt sitter sammen) Hva med sluttstykket? det skulle jo være registreringspliktig, men det har jo ikke noe nummer!!! For ikke å snakke om hvis jeg kjøper ei pipe i en annen kalibergruppe, og får med et nytt sluttstykkehode "på kjøpet".......... Bruker mye den svenske "Vapendeklarasjon" som fylles i på nettet, si at jeg melder inn rifla på sitt nummer,og nypipa på sitt, men har den nye pipa sittende i, den andre pipa (med riflas nummer) ligger hjemme. I praksis sitter da nypipa i en uregistrert stokk. Så blir jeg stoppet av en ivrig toller, hva da??? For ikke å snakke om hvis jeg skulle lykkes med å slite ut ei pipe, så jeg må levere inn den gamle for å få ei ny uten å søke / betale gebyr........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...