Jump to content

Beretta Urika


Rittmester

Recommended Posts

Barretta urica,n min tar 4 skudd iklusiv 1 i kammret.Gassystemet på disse benytter magasinrøret i ommladings prosessen og fremre del av magisinrøret har en tynnere del som gasstemplet glir på.Har ikke sett forlengere til Barettaen.

Min modell er en sporting utgave med lengre løp og litt tyngre kolbe.Lett å treffe bra når løpet har litt lengde.

Har hatt Rem 1100 og 11/87 modeller men liker urica,n best til mitt formål (rypejakt)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Skru av toppa som holder framskjeftet.Ta av framskjeftet og løpet.Fremst på magasinet er det ett stort skrue spor.Inne i sporet sitter en tynn stålstav som tilsvarer 2 skudds lengde.Min plombe faller ut når kolben løftes opp.

Faller den ikke ut så trykk inn låsesplinten på frammenden av magasinrøret(tynn fjærbelastet splint som trykkes inn Har diameter som et dykkert /panel spiker hode)

sett et stort flatt skrujern i sporet framst på røret og skru samtidlig som du trykker inn låsesplinten.Nå kommer magasin fjøra og plomben ut.Puss av grader av plomben slik at den kommer lett ut bare ved å holde løpet ned når fortre/løps toppa skrues av.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Bump :!:

 

Jeg har samme hagle, og tok ut plomben i helgen. Men fikk da bare 3+1. Virker som den siste patronen bare kommer halvveis inn.

Når jeg prøvde å finne ut hva som stoppe den, virket det som om kammeret ikke var langt nok (når man tar med den bakerste "stopperen" mot sluttstykket).

Noen som vet om jeg har mindre kammer?

Link to comment
Share on other sites

Hagla tar 3+1, mao 3 skudd i magasinet og ett i kammeret/løpet. Grunnen til at du får dyttet en 4. patron ett stykke inn er sannsynligvis at du har prøvd med 12/70 mens om du mater med 3 stk 12/76 som også er gangbar ammo i Urikaen har du mindre dødplass.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...