Jump to content

Tomhylser 9mm, hvilket merke bør jeg velge?


ktm250sx

Recommended Posts

GFL hylsene er favoritten min. De er litt myke i godset og fine å jobbe med. De gir også minst problemer i pressene mine.

 

Har ikke kommet over hylsene i løssalg, men det er Fiocchi hylser. Du kan jo kjøpe 9mm på xxl for så å bruke hylsene igjen, eller plukke etter politiet.

Link to comment
Share on other sites

Åja, ja har noen GFL hylser men var litt usikker på hvilken fabrikant som laget de. Jepp, planen var å prøve å plukke så mange som mulig for å få ned kostnadene litt. Så ikke ut som xxl hadde noe særlig utvalg av 9mm, hvertfall ikke på nettsiden deres. Kan nok være at de har mer i butikken..

Hvis hylsene er lakkert rundt tennhetta, er det noe slags garanti for at de bare er skutt en gang?

Link to comment
Share on other sites

Hvis hylsene er lakkert rundt tennhetta, er det noe slags garanti for at de bare er skutt en gang?

 

Ja, med mindre en hjemmelader har lakkert de opp igjen. Har enda ikke møtt en hjemmelader som gjør det :)

For at lakkeringen skal være et tegn på at de er engangsskutt så må lakkeringen forsegle rundt tennhetta, ellers kan noen ha satt inn ny tennhette. Kan faktisk være litt vanskelig å se forskjell.

Hadde ikke bekymret meg noe særlig. Har plukket mye rusk av tomhylser de siste årene, og aldri hatt noen problemer. De som er så stygge eller skadde blir sortert ut raskt. Er du i tvil så kaster du tomhylsa.

Link to comment
Share on other sites

iflg en patronsamler jeg kjenner produseres GFL/fiocchi hylser på 4 forskjellige fabrikker.. med andre ord, det må sorteres etter bunnstempel, ikke bare merke.

CCi/blazer-hylsene har jeg funnet med såpass mange forskjellige bunnstempler, at jeg har sluttet å sortere. de ser uansett ut til å være ganske like, selvom de som hassel nevner er noe ujevne i godset.

 

får du tak i remington hylser synes jeg ar de er noe av det hyggeligere å lade på progressive presser, da de har avrundede hettelommer som gir lite krøll med hettesettinge.

starline er også fint, men i 9x19 synes jeg det blir litt råflott å kjøpe nye uskutte starlinehylser...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...