Jump to content

High Standard Supermatic Trophy


reffloop

Recommended Posts

I Danmark har de i hvert fall:

http://www.huntershouse.dk/kat294-Brugt ... 3%A6t.html

 

Men jeg tror at det ligger litt High-Standarder rundt omkring hos børsemakere som ikke nødvendigvis står i bruktlista. Har en følelse av at gamle Walther GSP'er og High-Standard er noe de kan lire noen kroner av en fersking med ;). Spørs om du må ta telefonen fatt.

 

 

/op

Link to comment
Share on other sites

High Standard produseres ikke lenger, så du må sjekke bruktmarkedet. Styr unna Mitchells kopier, den jeg har i klubben har bare vært problemer med og vi er ikke de eneste. En god, original High Standard er derimot et meget godt våpen både for nybegynnere og viderekomne. Det tok meg en god stund å skyte bedre med GSP da jeg i sin tid kjøpte det, etter å ha lånt en HS i to år.

 

Se på magasinbunnen, på vår gamle HS har den ramlet av og må sveises. Dette er visstnok et ikke uvanlig fenomen, men nytt magasin kan skaffes fra Gun Parts, etter det jeg har fått opplyst her på Kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske at Trophy har baksiktet montert på en bro over sleiden, slik at det (baksiktet) ikke blir med på turen sleiden gjør i rekylbevegelsen.

Citation er en noe enklere verson med baksiktet montert rett på sleiden, tror den kostet ca 1200 kroner i 1977, mens Trophy og Military Trophy kostet ca 1600-1700....den gang.Victor lå på ca 2200...

 

It takes but one shot..

Link to comment
Share on other sites

Sharpshooter har siktet på sleiden. Supermatic Citation og Tropy på bro over. Victor på skinne som går over sleiden. Forskjell på Citation og Tropy er krom/nikkel belagt avtrekker, sikring og magasin utløser, den andre har disse i et "gull" belegg. Military mener jeg var felles betegnelse på begge Supermatic variantene

 

High Standard gikk konk i -84. Det ble da lager likt utseende våpen av Mitchell og Fort Worth. Begge meget dårligere kvalitet. High Standard har for ca 15 år siden gjennoppstått se history her: http://www.highstandard.com/

 

Det er p.t. ingen kjent importør av de nye pistolene, men disse skal etter hva jeg har lest, holde samme kvalitet som pre -84 modellene. I dag lager de også mange andre våpen og som "vanlig" får de topp omtale i amerikansk våpenpresse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...