reffloop Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 High Standard Supermatic Trophy. Er det noen som kan hjelpe meg hvor eg kan få tak i en sånn. Er det forhandlere i Norge ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nivell Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 I Danmark har de i hvert fall: http://www.huntershouse.dk/kat294-Brugt ... 3%A6t.html Men jeg tror at det ligger litt High-Standarder rundt omkring hos børsemakere som ikke nødvendigvis står i bruktlista. Har en følelse av at gamle Walther GSP'er og High-Standard er noe de kan lire noen kroner av en fersking med . Spørs om du må ta telefonen fatt. /op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bukken Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 High Standard produseres ikke lenger, så du må sjekke bruktmarkedet. Styr unna Mitchells kopier, den jeg har i klubben har bare vært problemer med og vi er ikke de eneste. En god, original High Standard er derimot et meget godt våpen både for nybegynnere og viderekomne. Det tok meg en god stund å skyte bedre med GSP da jeg i sin tid kjøpte det, etter å ha lånt en HS i to år. Se på magasinbunnen, på vår gamle HS har den ramlet av og må sveises. Dette er visstnok et ikke uvanlig fenomen, men nytt magasin kan skaffes fra Gun Parts, etter det jeg har fått opplyst her på Kammeret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petter0105 Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Har en High Standard Supermatic Citation merket Military. Noen som vet hva som er forskjellen på Citation og Trophy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedsix Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Mener å huske at Trophy har baksiktet montert på en bro over sleiden, slik at det (baksiktet) ikke blir med på turen sleiden gjør i rekylbevegelsen. Citation er en noe enklere verson med baksiktet montert rett på sleiden, tror den kostet ca 1200 kroner i 1977, mens Trophy og Military Trophy kostet ca 1600-1700....den gang.Victor lå på ca 2200... It takes but one shot.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petter0105 Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 På min Citation er baksiktet montert på en bro over sleiden så det må være noe annet som skiller denne fra Trophy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C.Patron Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Sharpshooter har siktet på sleiden. Supermatic Citation og Tropy på bro over. Victor på skinne som går over sleiden. Forskjell på Citation og Tropy er krom/nikkel belagt avtrekker, sikring og magasin utløser, den andre har disse i et "gull" belegg. Military mener jeg var felles betegnelse på begge Supermatic variantene High Standard gikk konk i -84. Det ble da lager likt utseende våpen av Mitchell og Fort Worth. Begge meget dårligere kvalitet. High Standard har for ca 15 år siden gjennoppstått se history her: http://www.highstandard.com/ Det er p.t. ingen kjent importør av de nye pistolene, men disse skal etter hva jeg har lest, holde samme kvalitet som pre -84 modellene. I dag lager de også mange andre våpen og som "vanlig" får de topp omtale i amerikansk våpenpresse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petter0105 Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 Tusen takk for et flott og utfyllende svar..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts