RAYJO Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Vi er noen stykker i laget vårt som akkurat har begynt å lade med CCI tennhetter, vi har nå etter bare noen få hundre skudd opplevd flere skudd som har hatt ettertenning Går i hvertfall ut ifra at det er ettertenning, har ingen erfaring med det fra tidligere, kommer et lite klikk like før skuddet går. Noen som har vært borti lignende tilfeller? Er det grunnlag for reklamasjon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruger1022 Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Flere: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=17&t=12087 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cameron Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Cci er de eneste tennhettene jeg er fornøyd med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HS Precision Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 CCI hettene er de hardeste hettene, Federal de mykeste. Har du begynnende problemer med slagfjær, tennål, seig olje merker du det først på CCI. Jeg hadde litt skjev tennål i ei rifle, og fikk klikk og etterbrennere med CCI. Bytta til Federal og alt var normalt(for jeg visste om ovennevnte). Imidlertid fikset jeg heller problemet enn å kamuflere det etterhvert...så nå smeller CCI hver gang. Grunnen for at jeg bruker CCI er for de fungerer bedre i matingen i 650 Pressa. Bruker Federal i enkelte kalibre. Seig olje(som ikke skal være der i utgangspunktet) kulde, rust inni bolten er kilden til mange problemer, men hettene får skylden. Hvor mange har vedlikehold INNI bolten som standard i pussen??? Området er som skapt for fukt og korrosjon. Ut med nåla, poler løpet nåla går i. TYNN olje(i små mengder) er løsningen på hovedproblemet. Skyld ikke på tennene når det blir hull, det er sjokoladen som er synderen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts