Jump to content

Ettertenning av CCI tennhetter?


RAYJO

Recommended Posts

Vi er noen stykker i laget vårt som akkurat har begynt å lade med CCI tennhetter, vi har nå etter bare noen få hundre skudd opplevd flere skudd som har hatt ettertenning :evil: Går i hvertfall ut ifra at det er ettertenning, har ingen erfaring med det fra tidligere, kommer et lite klikk like før skuddet går.

 

Noen som har vært borti lignende tilfeller?

Er det grunnlag for reklamasjon?

Link to comment
Share on other sites

CCI hettene er de hardeste hettene, Federal de mykeste. Har du begynnende problemer med slagfjær, tennål, seig olje merker du det først på CCI. Jeg hadde litt skjev tennål i ei rifle, og fikk klikk og etterbrennere med CCI. Bytta til Federal og alt var normalt(for jeg visste om ovennevnte).

Imidlertid fikset jeg heller problemet enn å kamuflere det etterhvert...så nå smeller CCI hver gang. Grunnen for at jeg bruker CCI er for de fungerer bedre i matingen i 650 Pressa. Bruker Federal i enkelte kalibre.

 

Seig olje(som ikke skal være der i utgangspunktet) kulde, rust inni bolten er kilden til mange problemer, men hettene får skylden.

Hvor mange har vedlikehold INNI bolten som standard i pussen??? Området er som skapt for fukt og korrosjon. Ut med nåla, poler løpet nåla går i. TYNN olje(i små mengder) er løsningen på hovedproblemet.

 

Skyld ikke på tennene når det blir hull, det er sjokoladen som er synderen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...