Jump to content

sivilpistol


Severin

Recommended Posts

Her er en ide til prosjekt.

 

sivilpistol for cal. .40 til.45

Prøver å finne bruksområde for en voksen ramme men mer kompakt, altså i Commander størelse.

Hadde nå først tenkt i .38 super og lettvektsramme. Kaliberet ganske snill med materialet. Alu-ramme fordi det ble produsert en del av det i .38 super. Særlig populært i land som ikke tilater sivile å inneha militære kaliber. Så det er en viss kobling til historien

 

Men det går ikke, 9mm går i en mindre klasse. Så hva da? .45 har man jo fra før. Så hvorfor ikke .40s&w? jo jo, why not?

Caspian har mye å velge i. kombinert med et Kart løp. Ganske grove trekk.

Noe sånt burde dekke bruksområdet for "consealed carry" under andre himmelstrøk, ikke hjemme her i vår fredlige avkrok, wink wink. Helt hypotetisk.

Link to comment
Share on other sites

og her er svaret:

Glock 23

 

Men det er nå altså ikke en 1911... og jeg skyter jo sivilpistol 3 med 1911 single stack jeg.

Men mindre man får stappet inn 9+1 skudd er kalibret ikke så interessant. Comanderen tror jeg er for stor. Det er jo vanlig ramme på de, bare kortere løp. Colt Officers er et bedre utgangspunkt da.

Link to comment
Share on other sites

tror du får inne en commander om du sliper litt hist og her.

med "bullbarrel" kan du sløyfe bushing, og kappe pipa til å akkurat flukte med sleiden.

kapp ned grepssikringa, "bobb" hanen, og sett på et "bobtail" fjærhus. tror det skal kunne gå.

som nevnt får du bare 8+1 med 40, da vinner nok gutta med compact bul, eller g23.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...