Jump to content

Får ikke satt kula dypt nokk...


tailgunner

Recommended Posts

Hei..

Har kjøpt en eske berger varmint 30 grs. Har målt max patronlengde til 54,20mm med denne kula.. Har dobbeltsjekket og trippelsjekket og fått den lokale lade-guruen til å sjekke....Har faktisk null friflukt ved 54,20mm.

Problemet er at jeg ikka klarer å sette kula dypere enn akkurat 54,20mm! D er akkurat litt for lite for meg. Kan noen gi meg en løsning på hvordan jeg kan sette kula 1mm dypere uten større inngrep på dien? Bruker en Lee kuleisetter.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye klaring har du fra hylsemunning til krympeskulder? I tilfelle du ikke vet, prøv følgende:

 

- Sett en tomhylse i hylseholderen og heis den delt opp

- Løs settskrue på låsemutteren til dien (hvis den har)

- Skru dien ned til den butter mot hylsa

- Skru en halv omdreining opp og stram låsemutteren

Link to comment
Share on other sites

Sitter her og fomler med min isetter.

Når den er helt nedskrudd er det null slark, d.v.s. du får den ikke lenger ned ved å legge inn noe i øverkant.

Hadde samme problemet med 35gr V-max, men der gikk det med et nødskrik (0,5mm ff) ved å skru dia ned til den buttet i hylsa. Jeg har flere småkuler under bestilling, og det kan godt hende jeg blir nødt til å lage meg en isetterkopp med mindre høl i.

 

Det er ganske ulurt, men den eneste løsningen jeg ser ellers er å trimme ned hylsene en millimeter :|

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...