Jump to content

Ande/gåsejakt


MrWilson

Recommended Posts

Hei.

Jeg er en fersk jeger-wannabe som kan tenke meg å teste ande- eller gåsejakt. Er det slik at man kan jakte fritt på statens grunn, eller må man ha jaktkort overalt? Er det noen som har tips om steder i næreheten av Oslo/Akershus/Østfold hvor det går an å jakte and eller gås? Har funnet ut at det ikke er så lett å finne jaktsteder når man ikke er kjent eller kjenner noen...

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som du kan ha nytte av jegerprøvekurs/jegerprøve, i en bokhandel finner du "jegerprøveboka", der står det meste av det du trenger å vite foreløpig. Du kan ikke jakte uten jegerprøven. Du kan heller ikke jakte fritt på statens grunn.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Føleg meg litt som en grinebiter her men: Det er lov å ta en titt i den jegerprøveboka en gang til.

Min mening er at en ikke trenger å "bry" forum med noe som burde være normal viten og er lett å finne ut av selv.

 

Forum er for meg et sted en kan finne svar og få råd på det som ikke står lett tilgjengelig i bøker eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

Barskekarsten: Jeg er også en grinebiter, så jeg skjønner hvordan du har det.

 

Jeg irriterer meg derimot mer over folk på forum som på død og liv skal fortelle andre hva som er relevant og riktig å spørre om. Dette er en gjenganger på endel nettfora. Hvis du ikke ønsker å svare-la være. Hvis du ikke ønsker å lese-la være. Du trenger ikke opplyse andre om det. Personen som spurte her fikk et oppklarende svar på noe som du (helt riktig) mener er allemannskunnskap for jegere. Det er viktigste er vel at han fikk greie på det og ikke jakter ulovlig. Det eneste du oppnår med å legge terskelen høyt er vel å tilfredsstille deg selv? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...