WinchesterM94 Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Tja ett litt rart spørsmål men sitter og tenker litt i rare baner om dagen. Hvilke kuler kan man lade 6,5x55en med hvis man vil lage kortest mulige patroner? Ser for meg alle 100 grainere og lettere kuler bør dette gå og Labua mega som fabrikkammo kun er 71mm. Men er det andre kuler? Mellom megan og lette banekuler? Fint om noen har kunskap om dette, og kan komme med det her..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 de fleste kuler med lang bæreflate kan settes ganske langt inn. så langt som bæreflata går omtrent. om kulene er lange vil det jo stjele hylsevolum, men det er så. tenker du 6,5X55 i våpen med 308w magasinlengde på max 71 ca?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Stemmer det høggern tenker litt på det..Har vurdert det før også men, hmmm det ble 308win da også Det og bruke 100grainere og megan er jo ikke ett problem i så måte...Er nok å velge i det.... Men skulle også ha sett flere muligheter innen kule valg....Har testet det jeg har av kuler og de kommer langt nede i hylsa eller mister grepet pga bæreflata ikke er lang nok Så jeg må tenke litt mere på det og høre på forslag til kuler om det finnes andre da.... Ps: Børsa er en halvauto så det er det med blir det nok kruttgasser av 100grains kula til att den vil lade om....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kammerlås Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 .260rem er et godt alternativ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Joda har tenkt på den....Men hylser er dyre og ikke alltid på lager rundt om....Ammoen er dyr skulle jeg ikke orke og lade. Men ellers er den perfekt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kammerlås Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Hylser er gratis om du gidder å forme om .308win hylser som jegere legger igjen på skytebanen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Blir mye arbeid med å dreie hylsehals og slik da....Ellers så har jeg noen tusen 308win hylser i huset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kammerlås Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Det som er mye arbeid er å slite ut .308 løpet før du bytter det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts