Jump to content

Eget "forum" for fangst og feller?


gulogulo

Recommended Posts

Det er liten vilje i Drift til å legge til flere underfora, vi har allerede såpass mange at det er på kanten til å bli uoversiktlig. Skal det opprettes nye må det være et reellt trafikkgrunnlag, og det kan jeg ikke se er tilfelle for fangst og feller.

 

Men dette er kun min mening, har ikke diskutert dette med andre.

 

Jeg vil heller anbefale å opprette noen strategiske samletråder, hvis det skulle være grunnlag for et eget kammer så vil en slik tråd kunne vise det.

Link to comment
Share on other sites

hvis du endrer tittelen på denne så har vi i hvertfall en fangst og feller tråd.

 

var innom den godeste john s. på fredagen og handla 4 conibear 160, fikk et lite foredrag og en kopp kaffe med på kjøpet :D

blir min første sesong som fangstmann så det blir nok litt på lykke og fromme, men får jeg én i fella, så er jeg nok huka for livet.

har funnet et par egnede plasser, hvor det har vært en del mårtrafikk tidligere, og til helga skal jeg hente 20 liter med honning så vi får begynt foringa.

 

tenkte å legge ut en del egg i forbindelse med åtet, hva tror dere om det?

Link to comment
Share on other sites

Det er liten vilje i Drift til å legge til flere underfora, vi har allerede såpass mange at det er på kanten til å bli uoversiktlig. Skal det opprettes nye må det være et reellt trafikkgrunnlag, og det kan jeg ikke se er tilfelle for fangst og feller.

 

Men dette er kun min mening, har ikke diskutert dette med andre.

 

Jeg vil heller anbefale å opprette noen strategiske samletråder, hvis det skulle være grunnlag for et eget kammer så vil en slik tråd kunne vise det.

 

 

ok. jeg vet ikke hvor mye fangst og feller som diskuteres i tråder på forumet. men husker at underforumet på sluttsykke var mye brukt, dette er jo et kjempebra sted for nye utøvere å tilegne seg kunnskap, være seg metoder og regelverk.....dette er jo et litt ømtålig tema, og jeg mener at man bør ha litt forkunnskap før man kaster seg ut som fangstmann.

Da er et forum som dette et perfekt sted, de fleste "nye" søker jo nettet etter kunnskap, og får det ikke på noen bedre måte enn å kommunisere med drevne karer.

 

det er greit å opprette tråder i et eksisterende forum, men jeg mener det bli enda mer uoversiktlig, når man leter etter 1 type informasjon, og vil kommunisere med dette for øyet.

 

håper at denne tråden vekker oppsikt da, og flere henger seg på ønsket om eget kammer for fangstmenn og kvinner

:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også enig at man kunne hatt et egen forum for fangst og feller.

 

Det er kun 3 forum for jakt her inne småviltjakt, storviltjakt og jaktreiser.

 

Dette er veldig lite når man ser for eks hvor mange som er i dem forskjellige andre forumene her inne.

Så det kunne sikkert vært plass til et til under jakt. :wink:

Og Fangst og feller er det en del som dirver på med så jeg tror ikke dette ville blitt det minst brukte forumet her inne...

Link to comment
Share on other sites

Har kanskje ikke så mye jeg skulle sagt, men det kunne vært noe. Har selv ingen erfaring med fangst, men lest uttalige tråder om dette. Grunnen til at jeg ikke har startet enda er pga at jeg er student inne i byen. Savner skogen og fjellet...Men, men, har jo valgt det selv.. :roll:

Dette hadde gjort det mer ryddig og lettere å finne igjen fangst og felle-tråder. Samt at det blir lettere for "newbies" som undertegnede å skaffe seg kunnskap om emnet. :oops:

Håper at fangst folket følger opp og får gjennomslg for dette.

Ja til eget forum for fangst og feller .

 

Fersking1

Link to comment
Share on other sites

Eget delforum hadde vært flott. Og ikke minst ville det gjort det mye lettere for ferskinger som er innom og søker etter info. Info om temaet finnes det jo mye om her, men for de som ikke er vant til å bruke forumet er det ikke så lett å finne for eksempel denne tråden om mårfangst: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=20&t=8882&st=0&sk=t&sd=a&hilit=m%C3%A5rfangst

Link to comment
Share on other sites

kjempebra at dere fangst-intereserte gir lyd fra dere. så kansje vi får vårt eget Kammer

tips andre dersom dere kjenner brukere av forumet, så vi får opp svar-tallet betydelig. det er det som skal til:)

 

husk å vær tidlig ute med mårfellene i år, de unge mårene er de letteste å få i "jærnet"..når snøen kommer

blir denne skogsfugl-predatoren litt i villrede hvor maten er....da er en rypevinge,rype- eller storfuglhode, honning...el

et fristende "bytte"........

 

catch and release.......(haha)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...