gulogulo Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 er det flere som savner et eget "forum" sammen med småviltjakt, storviltjakt og jaktreiser...som heter fangt og feller? håper det.det vil forbedre et allerede utmerket Kammerert.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KirkBurner Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Jeg syns dette er ett spennende tema.. jeg har ingen kunnskap om dette i det heletatt.. men interresant er det.. jeg ville lest ihvertfall deler av det som ville kommet frem på et slikt forum samt at jeg tror det ville stimmulert til at flere ville testet dette ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulmen Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Det er liten vilje i Drift til å legge til flere underfora, vi har allerede såpass mange at det er på kanten til å bli uoversiktlig. Skal det opprettes nye må det være et reellt trafikkgrunnlag, og det kan jeg ikke se er tilfelle for fangst og feller. Men dette er kun min mening, har ikke diskutert dette med andre. Jeg vil heller anbefale å opprette noen strategiske samletråder, hvis det skulle være grunnlag for et eget kammer så vil en slik tråd kunne vise det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 hvis du endrer tittelen på denne så har vi i hvertfall en fangst og feller tråd. var innom den godeste john s. på fredagen og handla 4 conibear 160, fikk et lite foredrag og en kopp kaffe med på kjøpet blir min første sesong som fangstmann så det blir nok litt på lykke og fromme, men får jeg én i fella, så er jeg nok huka for livet. har funnet et par egnede plasser, hvor det har vært en del mårtrafikk tidligere, og til helga skal jeg hente 20 liter med honning så vi får begynt foringa. tenkte å legge ut en del egg i forbindelse med åtet, hva tror dere om det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulogulo Posted September 30, 2009 Author Share Posted September 30, 2009 Det er liten vilje i Drift til å legge til flere underfora, vi har allerede såpass mange at det er på kanten til å bli uoversiktlig. Skal det opprettes nye må det være et reellt trafikkgrunnlag, og det kan jeg ikke se er tilfelle for fangst og feller. Men dette er kun min mening, har ikke diskutert dette med andre. Jeg vil heller anbefale å opprette noen strategiske samletråder, hvis det skulle være grunnlag for et eget kammer så vil en slik tråd kunne vise det. ok. jeg vet ikke hvor mye fangst og feller som diskuteres i tråder på forumet. men husker at underforumet på sluttsykke var mye brukt, dette er jo et kjempebra sted for nye utøvere å tilegne seg kunnskap, være seg metoder og regelverk.....dette er jo et litt ømtålig tema, og jeg mener at man bør ha litt forkunnskap før man kaster seg ut som fangstmann. Da er et forum som dette et perfekt sted, de fleste "nye" søker jo nettet etter kunnskap, og får det ikke på noen bedre måte enn å kommunisere med drevne karer. det er greit å opprette tråder i et eksisterende forum, men jeg mener det bli enda mer uoversiktlig, når man leter etter 1 type informasjon, og vil kommunisere med dette for øyet. håper at denne tråden vekker oppsikt da, og flere henger seg på ønsket om eget kammer for fangstmenn og kvinner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Parsonterrier Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Jeg er også enig at man kunne hatt et egen forum for fangst og feller. Det er kun 3 forum for jakt her inne småviltjakt, storviltjakt og jaktreiser. Dette er veldig lite når man ser for eks hvor mange som er i dem forskjellige andre forumene her inne. Så det kunne sikkert vært plass til et til under jakt. Og Fangst og feller er det en del som dirver på med så jeg tror ikke dette ville blitt det minst brukte forumet her inne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fersking1 Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Har kanskje ikke så mye jeg skulle sagt, men det kunne vært noe. Har selv ingen erfaring med fangst, men lest uttalige tråder om dette. Grunnen til at jeg ikke har startet enda er pga at jeg er student inne i byen. Savner skogen og fjellet...Men, men, har jo valgt det selv.. Dette hadde gjort det mer ryddig og lettere å finne igjen fangst og felle-tråder. Samt at det blir lettere for "newbies" som undertegnede å skaffe seg kunnskap om emnet. Håper at fangst folket følger opp og får gjennomslg for dette. Ja til eget forum for fangst og feller . Fersking1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomerik Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 jatakk til eget Forum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fangstgutten Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Ja det hadde kansje vært greit det. ja takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nordlandsdrevern Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Jatakk Skal ikke disse verken patronsamlere eller svartkruttskyttere, men det er nok flere kammerater som driver med fangst... så i forhold til brukergruppens antall vil et underkammer for fangst og feller være på sin plass. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skogsmann Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Enig med nordlandsdrevern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulogulo Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 nå er det ikke lenge til sesongen for mår er igang, det hadde vært fint med eget kammer for bilder av oppsett, fangster, rapporter og gode tips.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knutis Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Eget delforum hadde vært flott. Og ikke minst ville det gjort det mye lettere for ferskinger som er innom og søker etter info. Info om temaet finnes det jo mye om her, men for de som ikke er vant til å bruke forumet er det ikke så lett å finne for eksempel denne tråden om mårfangst: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=20&t=8882&st=0&sk=t&sd=a&hilit=m%C3%A5rfangst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulogulo Posted October 6, 2009 Author Share Posted October 6, 2009 kjempebra at dere fangst-intereserte gir lyd fra dere. så kansje vi får vårt eget Kammer tips andre dersom dere kjenner brukere av forumet, så vi får opp svar-tallet betydelig. det er det som skal til:) husk å vær tidlig ute med mårfellene i år, de unge mårene er de letteste å få i "jærnet"..når snøen kommer blir denne skogsfugl-predatoren litt i villrede hvor maten er....da er en rypevinge,rype- eller storfuglhode, honning...el et fristende "bytte"........ catch and release.......(haha) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts