Jump to content

165 gr Swift A-Frame i .308 med kort pipe?


HK416

Recommended Posts

Er det nokon som har eit tips til hvordan eg skal få opp hastigheten på denne kula i ei rifle med 47cm løp?

Eg har testa 43gr med Norma 11(COL 69mm) og fikk berre rett over 700m/s...... Er det nokon som har erfaringer med denne kula i korte løp?

Eg har Norma 11, 202 og VV N140 tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

Den er god, skal prøve med N140 hvis eg ikkje får opp farten med N-11. Har ladet opp noen test-patroner med N-11 nå, fra 44-46gr med 0,5gr økning, så får jeg se på trykktegnene og hastigheten når jeg må stoppe. Målet bør vel være over 760m/s hvis en ser på ekspansjonstesten av .308 kuler som ble beskrevet i en annen tråd.

Link to comment
Share on other sites

Har vel 49 cm pipe på børsa mi.

Bruker samme kule som deg og har vel gjort det i et par år nå.

Liker veldig godt 202 kruttet jeg da til denne. Har ikke målt hastigheten, men kula faller 47 cm på 300 meter, innskutt på 100.

Regnte vel igrunnen med at jeg hadde minst 800 m/s, men sikker kan man jo ikke være.

Ladningene mine har 45 gr.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jørund Lien har en favorittladning i 308 og den er

 

165grs Swift A-Frame ladet med 46grs N-150. (Denne ladningen bruker jeg da den gir best presisjon)

 

Ser at en har nevnt 45grs med N-140, men jeg kan nevne at i min M98 med S&L løp så hadde jeg trykktegn med 44grs N-140 og har endt opp på 43,5grs og da er den passe max i min børse.(micrometermetoden og Normahylser)

 

N11 er tilnærmet likt med N-150, men vet at noen lotter kan være nærmere N-140.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...