Jump to content

Erfaringer med Rohm Twinmaster sport


boomcar

Recommended Posts

  • 1 month later...

Er ingen særlig erfaren luftskytter, men jeg ble ikke imponert over klubbens Twinmastere. Skyter bedre med Weihrauch HW 40 til 1500 kroner. Forskjellen fra Twinmaster til LP50 er enorm. Tror jeg hadde blitt litt demotivert om jeg hadde begynt med en Twinmaster om ikke noen meget tydelig hadde sagt meg at jeg ikke kunne forvente allverdens resultat.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Baikal IZH 46M som jeg er veldig fornøyd med. Har dog begrenset sammenligningsgrunnlag, kun prøvd Walther LP2 (elns.) av andre "seriøse" luftpistoler, og der har ikke Baikal noe å skjemmes over. Minuset med Baikalen er at den ikke bruker trykkluftpatron. Det finnes en Baikal som gjør det også, men den er litt dyrere.

 

Dessverre var Baikalen ikke å oppdrive i Norge da jeg kjøpte min (og ikke gadd noen jeg spurte å ta den inn en heller) så jeg kjøpte min fra http://www.puffra.se, helt uproblematisk det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Skyter i pistolklubb der vi har Twinmastere som våpen til nybegynnere.

Startet selv med en Twinmaster da jeg var ny med skyting og syntes denne er en

bra pistol for nybegynnere.

Har nå en Steyr LP50 og det er helt klart en mye bedre luftpistol enn Twinmasteren,

men det er jo ikke å forvente noe annet da...

Steyr koster jo tross alt 3-4 ganger så mye som en Twinmaster.

Men for en nybegynner er en Twinmaster absolutt en bra pistol, men tenker man å starte

med å skyte mye og delta på mange konkurranser kan jeg tenke meg til at en en annen, bedre pistol

enn Twinmaster vil være noe å satse på.

I klubben har vi både Twinmaster Sport og Twinmaster Top og det er ikke så veldig mye forskjell på disse,

stort sett samme våpenet.

 

Mvh Patrick Henriksen, Bodø Sportsskytter Klubb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...