Jump to content

da vil jeg ønske meg selv velkommen


hjemmeladeren

Recommended Posts

hei hei folkens...

 

da har jeg endelig fått registrert meg ( med litt hjelp og press fra en kamerat)...

 

har fulgt med på kammert her ca siden nyttår, var nære på å registrere meg i vår med tanke på kammersmellen, men pga jobb utgikk den for meg.

 

ellers, jeg har som sakt fulgt med dette forumet her og ser det er utrolig mye bra her, høyt kompetansenivå. men klart, ingenting er 100% perfekt, selv ikke dette forumet, tenker da på kritikktråder ang forhandlere, ja, enkelte fortjener nok en del kritikk, men kan jo begynne å lure på alderen på deltakeren når enn leser enkelte innlegg ( sikter ikke til noen spesielle tråder eller bruker). slike tråder burde kanskje vært skrevet sakelig innlegg ( som en del begynner med) og så stengt, eller at innlegg måtte godkjennes av moeratorer i slike tråder, er jo ett åpent forum. men vel, det var det negative jeg har sett her, ellers synes jeg dette er strålende bra forum, utrolig mye bra info å finne her.

 

kort om meg, har jaktet i ca 15 år, ladet i ca 10 år (bare ladet 308 til nå, skal begynne med 9,3x62 og), jakter bare med rifle. er fra sentrale sørlandet.

 

ikke sikkert jeg blir den mest aktive bruker her med tanke på innlegg, men at jeg nok kommer til å fortsette å lese som før noen ganger i uka, liten tvil om det.

 

 

slenger med ett spørsmål her ( som vel burde vært i rifle lade kammeret) kan jeg presse om 30-06 hylser for å bruke i 9,3x62?

Link to comment
Share on other sites

Og til ditt spørsmål:

 

Ja det kan du.

 

Jeg velger å presse 3006 hylser om kun for trening. Til jakt bruker jeg 'orginal'

Ikke for annen grunn enn magefølelsen.

 

Må skyteformes, da skulder blir litt rar. Driver nå og prøver ut full ladning, dvs ikke reduserte, ved skyteforming. Tenker da på holbarheten på hylsene. Foreløbig har de holdt 4 omladninger, uten tegn på sprekk.

 

Og, ja. Du må dreie av dem noen milimeter, ned til trim-too lenght for -62.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...