Jump to content

Hvor ble hjorten av


358 Win

Recommended Posts

En uke før hjortejakta startet begynte hjorten å komme på innmark. Andre kvelden i jakta skjøt vi en spissbukk på jordet og etter vi hadde hengt den opp var det 2 store bukker på jordet og kvelden etter 2 sett med hind og kalv i tillegg ,men de kom ikke utpå før det var helt mørkt. Men nå er alle borte . Det er skutt en fjordårshind og en kalv 2 km lenger sør i terrenget , mulig det er den ene kalven som var på jordet men hvor i all verden er de andre ? Begynner brunsten eller er det noe med været. Har vært klart fint vær i snart 3 uker

Link to comment
Share on other sites

Samme her hos meg. Ingenting å se de siste fire dagene...

Satt til nesten kl 21.00 i går kveld, men helt tomt.

Sjekket et par andre ekrer på vei til bilen, men ingenting.

 

Når brunsten starter blir det vanligvis tomt hos meg, har vald i lavlandet mot sjøen, og de med "ild i ballene" står inne på øya og høyt, så da tømmes det lille valdet mitt for ei stund.

 

vell...høsten er ennå lang og har bare to dyr igjen.

Link to comment
Share on other sites

Familen har et småbruk i Hordaland, hvor vi har planer om å søke om hjortekvote til neste år. Og har noen spørsmål angående det.

Eiendommsen ligger på en øy som er omkring 750 mål. Vil hjorten trekke vekk fra øyen i brunsteriøden, for å så komme tilbake utpå seinhøsten? Vi regner med at det er en tett hjortestamme på øyen.

Og hva ligger bæreevnen til et området som denne øyen på, angående en hjortestamme? Hvor det er en stor mengde skog.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...