Jump to content

Frontier 9mm 115grs RN Cast , i CZ 75 SP-01 Shadow


John H

Recommended Posts

Har akkurat fått CZ i hus og er no klar til og skyte..... mye! :lol:

Havna da innom katalogen til Landrø og fant overnevnte kuler til en fordelaktig pris.

Billige kuler= Mye skyting :D (Vi sparer ikke penger... Vi skyter mere :wink: )

Noen som har prøvd disse i CZ med gode resultater?

Og kan dele litt ladedata... :oops:

Visst det ble dårlige resultat.... Hold ladedatane for dere selv... :lol:

 

 

John

:D

Link to comment
Share on other sites

Prøver igjen... Kammeret spiste første inlegg.

Kjøp ladeboken, les ladeboken. (den heter faktisk ladeboken)

At ting står i katalogen til Landerø, betyr slettetes ikke at det finns fysisk i landet, eller er i nærheten av å gjøre det.

 

Det finns få pistoler her i verden, selv de av samme produsent, som er så like at det som fungerer for en pistol må fungere for en annen. Så en ladning som går rævva i en av mine cz'r kan faktisk gå veldig bra i din. så når du spør på den lit hårete måten, utelukker du egentlig svar. Når det er sagt kan det hende at Vitahouri har ladeda på den kula i på sine hjemmesider, dog så er det min mening at 115gr blir litt lett og må lades litt krampeaktig for å holde faktor. Foretrekker 124gr eller tyngre selv. Til sist så er ikke min erfaring med "cast" kuler så bra fra noen av belagte kuler produsentene, sats heller på restruck.

 

Og seriøst...

Les ladeboken

 

 

Lykke til viere så sees vi kanskje på praktisk banen!

Link to comment
Share on other sites

hassel har mange poeng. et annet poeng er at til IPSC skyting, som man vanligvis bruker en slik CZ til, er alt som samler under tre tommer på 25 meter bra nok. dessuten har vi gående ganske mange tråder om lading av 9x19 for tiden, og du finner MYE info om lading av denne patronen nesten uansett hvor du leter.

 

bruk 330 340 eller p4 i 9mm, det er mitt tips. ikke gjør som mange og bruk 310/320/p5, uansett hvor "lite" rekyl det gir.

 

hrmff.

Link to comment
Share on other sites

Hassel

Eg har lest ladeboken, mange ganger.

Det er ikke føste gangen eg bruker ladepressa mi...

Eg hadde ikke spurt om ladedata på overnevnte kule visst det hadde stått i ladeboken eller Vitahouri sine ladedata.

Men tar hintet om og gjerne unngå 115 gr og gå for noe litt tyngre.

 

evert

Har skjønnt at det er 340 som er 9mm kruttet, klarer de i heletatt og overholde faktor ved bruk av 310/320?

Ser ikke noe grunn til og trene eller lade ammo som ikke er representabel for senere bruk.

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ronny38

Sier sef ja takk til litt prøveskyting :D

Prisen var jo så lav at eg håpte dette gikk ann og bruke som rimelig trenings ammo.

De kan vel ikke gå så dårligt at det ikke er litt trening i og bruke de.. :lol:

Det både trengs og mye skyting i begynnelsen.

Hvilke 124 gr har du prøvd med gode resultater da?

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder ladedata og belagte kuler, så hevder i allefall Berry's at de kan lades med utgangspnunkt i ladninger for tilsvarende kuler i bly. Start forsiktig osv...

 

Personlig syns jeg ronny38's 340 ladning virket likk frisk... Og ikke en lading jeg ville brukt i progresiv presse, da det nesten garantert vil søle masse krutt ut fra patronen før kule blir satt.

 

Forøvrig:

Visst det ble dårlige resultat.... Hold ladedatane for dere selv...

 

Så var det denne spøke fulle komentaren din (Som jeg nok tok litt feil) som fikk meg til å tvile på om du hadde lest ladeboken.

Link to comment
Share on other sites

Landrø var tom for både 115 og 124 grain kuler i 9mm for noen få uker siden. Jeg endte opp med 147 grain kulene, og det er jeg glad for. Betalte 54 øre pr stk.

 

3.5 grain N330 gir en fart på 880 fps i Glocken med faktor på 130. Maks avvik (10 skudd) var 9 fps med standardavik på kun 3 fps. Meget presist og godt å skyte med.

Så mitt råd er å prøve ut de tyngre kulene også. Du sparer dessuten litt krutt :)

Link to comment
Share on other sites

kjøpt en del frontier 115 og 124 og dem funker helt bra for meg til praktisk. brukt i både shadow og glock uten noe tull.

 

115 grain

col 28,95

4,5 N320

Faktor= 128

 

124grain

Col 29,00

4,2grain N320

Faktor= 132

 

dette er mine ladninger og står ikke til ansvar for hvordan dette fungerer i ditt våpen om du prøver det på det

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...