Jump to content

High Performance Steel


Hornet

Recommended Posts

Jeg har nettopp fått erstattet gammel hagla med ei Lanber Gyttorp. Har kjøpt ei eske med Kent Fasteel patroner, 32 g. ladning, 5`er hagl og med et trykk på 680 bar. Fikk beskjed om at de fungerte i hagla, men når jeg åpnet esken så jeg en lapp øverst der det stod at dette var "High Performance" patroner. Ifølge lappen i eska skulle de derfor ikke skytes i noe annet enn Fleur de Lys merkede våpen. Lanber`n min har stempla 1320 bar på seg, og ikke noe liljemerke :| . Fleur de Lys har vel 1370? Lurer derfor på om jeg ikke skal skyte disse patronene i hagla mi eller om det går fint? Lurer også på om det går ann å bruke Hevi - Shot i den? I følge selgeren der jeg kjøpte (som går for å ha peiling på våpen) spiser denne hagla alt, men skal innrømme at jeg har begynt å tvile litt etter jeg åpna den patroneska og leste lappen som fulgte med...

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk akkurat trykktestet min gamle Beretta fra 1972 til 1200 bar. Børsemakeren fortalte meg at jeg nå kunne skyte all ammunisjon i denne, vel og merke innenfor riktig kammerlengde.

 

Jeg forstod det på han at trykktesting for standard stål ammunisjon er 1200 bar. Vet ikke om det også gjelder High Performance, men antar det siden han ikke nevnte noe om det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...