skru-det-ihjel Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Kom over tomhylser til HK7'en. Fikk det for meg at denne patronen kanskje kunne vært artig i en liten lekker boltrifle? Synspunkter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Problemet ditt vil vel være pkt 4.2.1 i rundskrivet til POD som sier dette er ett forbudt kaliber. Det er vel hovedsakelig tiltenkt bruk i håndvåpen, men det står vel ikke i eksplisitt i rundskrivet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skru-det-ihjel Posted September 19, 2009 Author Share Posted September 19, 2009 Typisk! Men sånn er det vel bare.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cogito Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 4,5x30 bør være greit å få innvilget. Kalibret som brukes i MP7 heter derimot 4,6x30, og er som nevnt av Cardinal på Politidirektoratets fy-liste... Om du bruker MP7-hylser, og klemmer dem ned til 4,5mm så kan du lade med vanlige .17-prosjektiler. Jeg kommer ikke på noen som leverer sivile prosjektiler i 4,6mm. Die-sett må uansett spesialbestilles. Hadde det vært meg, så hadde jeg ikke giddet. Ytelsen på patronen ville ikke blitt så fryktelig mye høyere enn på .17HMR, så da kan du like gjerne ta skrittet opp til .17 Mach IV eller .17 Fireball... mvh, Cogito Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Jeg regnet med det var en trykkleif og han mener MP7en, men selvfølgelig, er det en villkatt stiller det jo seg litt annerledes... Ville også uansett ha gåttt for ett annet kaliber. Enten en av de .17 kal du nevner eller kanskje mer sannsynlig en .223.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts