Jump to content

Kammertrykk i rolling blocker?


WinchesterM94

Recommended Posts

Noen som vet hva en RB i godstand med stålkasse tåler av trykk? De kom jo laget i 8x58RD bla. Som har ett kammertrykk på 2600bar. Altså bør de tåle dette men kan de ta kraftigere ammo? Eventuelt hva?

 

Ser den 1887 modelen ble kamret i 7x57 Mauser en kraftig patron med ca 4000bar. Men den 1887 er en kraftig og forsterket utgave så de eldre modellene bør kanskje holdes på lavere kammertrykk. Men hva med 8x57IRS? Og andre kravepatroner med mere moderate kammertrykk?

Link to comment
Share on other sites

Den patronen var kun ett eksempel....Da det finnes mange patroner med kammertrykk tilsvarende den patronen. :mrgreen:

 

Jajoda svartkrutt går ann det men hvorfor bruke det når man kan bruke noe annet :?::mrgreen: Finnes da så mange kasser som er laget for røyksvake patroner da forstår jeg ikke hvorfor jeg skal gå tilbake i tid og lage en svartkrutt sak av de? Da kjøper jeg heller en som har ett eller annet svartkruttkaliber og bruker det :wink:

 

Men jeg har sitter og studert litt saami spesifikasjoner og funnet frem til noen kandidater som passer. Så da får jeg se hva jeg blir gjøre med hele saken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...