Wadcutter Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 To rifler i samme kaliber gjør at jeg må begynne å resize hele hylsa. Har til nå kun halspresset, men må som nevnt begynne å resize hele hylsa. Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken die eller produsent jeg skal velge. Noen som har en anbefaling på et spesielt merke eller die? RCBS har en die som vistnok skal ventilere ut overfløding smøring og sørge for at hylsa ikke strekker seg for mye. Er den noe å satse på? Har også tenkt på å montere en egen lube die for så å resize i stajon 2 på den progressive pressa. Må jeg manuelt kappe decapper pinnen nederst eller kan jeg bare ta den av resize dia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 ventilere ut overfløding smøring Er vel bedre å bruke passelig mye smørning i utgangspunktet? Kan anbefale disse diene, presise og en fryd å holde på med K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
6x47 Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Forester Full lenght har også et slikt utluftings hull. Har aldri fått bulk i hylsehalsen med de diene pga litt overdreven hylse smøring. Har opplevd å få bulker i halsen med redding sett, men det er egentlig bare et reingjørings spørsmål. På en annen side, tror jeg at det ligger ei Hornady 223rem FL die å slenger, holder på å konvertere til 221 fireball. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts