Jump to content

Knekt tennstift


rypsteggen

Recommended Posts

var uheldig i helga

 

knekte den ene tennstiften på hagla første dagen :cry::cry::cry:

å er nå på desperat jakt etter en ny(eller to)

 

noen som vet hvor jeg kan få tak i det

 

hagla er en laurona 12/70

ebiar Lilkovette 300

 

 

er ikke helt sikker på at modell betegnelsen er riktig

fordi skrifta var ganske slitt :?

Link to comment
Share on other sites

Dette hendte med ei hagle jeg har også. (Franchi fra 80-tallet en gang) Jeg laga meg ny selv. Kommer litt an på hvordan utforminga på tennstiften din er,men til meg var det 6mm (eller var det 8mm??) sylindrisk "stål",som smalnet av ut mot selve tenn nåla. Jeg tok enkelt og greit en 6mm stålbor,kappa den i riktig lengde (beholdt bakdelen av boret,den som settes inn i bormaskinen.Det er denne hanene skal slå mot) så satte jeg boret i bormaskina,bormaskina i skrustikka og full guff (må ha ei maskin det går an å låse knappen på) deretter satt jeg med ei fil og pussa fram riktig fasong på tenn-nåla. Litt tilpasning måtte til,,prøve litt,,file litt osv til den nye tennstiften passa i hagla

Utrulig hva en kan få til med lite og enkelt utstyr bare en improviserer litt. Ikke trenger en å være ingeniør heller :D Håper dette var forståelig.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

det må da vel finnes noen som har deler til den

koster jo fan meg tusn spenn for å få laget ÈN tennstift

Du finner antakelig noen som har eller kan skaffe deler til børsa (jeg har aldri hørt om merket). Det du da får er et tennstempel, eller to, til flere hundre kroner ferdig byttet, som har like kort eller kortere levetid enn det som allerede er brukket. Spørsmålet er hvor lenge du gidder holde på og hvor mye det skal ha kostet før du en dag vraker eller selger børsa videre. En børsemaker som vet hva han driver med, lager tennstempler du aldri mer trenger å tenke på. Personlig synes jeg det er verdt noen ekstra kroner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...