rypsteggen Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 var uheldig i helga knekte den ene tennstiften på hagla første dagen å er nå på desperat jakt etter en ny(eller to) noen som vet hvor jeg kan få tak i det hagla er en laurona 12/70 ebiar Lilkovette 300 er ikke helt sikker på at modell betegnelsen er riktig fordi skrifta var ganske slitt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 reis til børsemaker. han lager ny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rypsteggen Posted September 18, 2009 Author Share Posted September 18, 2009 bump Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sportskytter Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Som du har fått tips om tidligere så lager alle børsemakere lett en ny en til deg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Vinje Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Du har allerede fått det beste tipset; reis til en børsemaker og få laget en ny - eller aller helst to nye, ettersom den andre også kommer til å knekke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rypsteggen Posted September 18, 2009 Author Share Posted September 18, 2009 det må da vel finnes noen som har deler til den koster jo fan meg tusn spenn for å få laget ÈN tennstift Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sportskytter Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 det må da vel finnes noen som har deler til denkoster jo fan meg tusn spenn for å få laget ÈN tennstift Da bør du bytte børsemaker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbdg Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 tusn spenn for å få laget ÈN tennstift 650.- for å lage og bytte her http://www.inspiritum.no/index.php?opti ... &Itemid=74 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hewi Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Dette hendte med ei hagle jeg har også. (Franchi fra 80-tallet en gang) Jeg laga meg ny selv. Kommer litt an på hvordan utforminga på tennstiften din er,men til meg var det 6mm (eller var det 8mm??) sylindrisk "stål",som smalnet av ut mot selve tenn nåla. Jeg tok enkelt og greit en 6mm stålbor,kappa den i riktig lengde (beholdt bakdelen av boret,den som settes inn i bormaskinen.Det er denne hanene skal slå mot) så satte jeg boret i bormaskina,bormaskina i skrustikka og full guff (må ha ei maskin det går an å låse knappen på) deretter satt jeg med ei fil og pussa fram riktig fasong på tenn-nåla. Litt tilpasning måtte til,,prøve litt,,file litt osv til den nye tennstiften passa i hagla Utrulig hva en kan få til med lite og enkelt utstyr bare en improviserer litt. Ikke trenger en å være ingeniør heller Håper dette var forståelig.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Vinje Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 det må da vel finnes noen som har deler til denkoster jo fan meg tusn spenn for å få laget ÈN tennstift Du finner antakelig noen som har eller kan skaffe deler til børsa (jeg har aldri hørt om merket). Det du da får er et tennstempel, eller to, til flere hundre kroner ferdig byttet, som har like kort eller kortere levetid enn det som allerede er brukket. Spørsmålet er hvor lenge du gidder holde på og hvor mye det skal ha kostet før du en dag vraker eller selger børsa videre. En børsemaker som vet hva han driver med, lager tennstempler du aldri mer trenger å tenke på. Personlig synes jeg det er verdt noen ekstra kroner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts