stratos Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Hei, har en O/U hagle som funker greit nok, men den ruster litt og litt. Desverre for meg er mine jakt turer laange turer og jeg hater, overalt på jord å pusse våpen ute i det fri. Vet noen om en så nær som mulig vedlikeholdsfri hagle? Som ikke ruster, henger seg osv. Grådig lei av å pusse hagla, og fortsatt kunne se hvor rusten har vært =/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hirulen Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Er en del tråder om Duracoat her på kammeret, pleier å være en god investering om man har problemer med rust osv. Tåler litt hard bruk også Det er vel Durano som fører det her til lands. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjell74 Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Tror en Star baikal er tingen for deg, og blir det litt rust, så blir det lit rust. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
300 win mag Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Tror duracoat kan være et godt tips, men vær klar over at det du etterlyser eksisterer ikke Men det er klart at feltpussen kan sikkert kuttes kraftig ned på hvis du legger et beskyttende lag utenpå hagla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HighPower Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Helt vedlikeholdsfritt blir det aldri, men Ruger leverer vel sine Red Label O/U hagler i rustfri/syntetisk versjon. Riktignok ikke helt gratis... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stratos Posted September 7, 2009 Author Share Posted September 7, 2009 søren heller! Hadde inderlig håper på at det fantes noe veeeldig enkelt system der ute =/ Finnes jo på flere automat gevær, hvorfor ikke på noe så enkelt som en hagle? Har en Star Baikal og tipper den ruster bort etter en sesong! Kommer nok til å finne opp en "lego" hagle av noe slag selv =P for å unngå puss i villmark =P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KviteKrist Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Har ein billig halvautomatisk tyrker som eg trur eg har pussa/olja 1-2 gonger de 5åra eg har hatt den. Den har einlana camomaling på seg og dette viser seg å motstå ein heil del, samt at løpet er croma invendig om eg ikkje tar feil. Einaste som har rusta er magasinstoppen pga den er blånert. Må jo sei at den er relativt driftsikker og til prisen er det ei flott "gi faen" hagle. I den ura eg jakter i så spanderer eg ikkje på meg bedre. Stoeger har ei O/U men om den er croma eller stainless det veit eg ikkje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HighPower Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Benelli Nova er jo også rimelig robust. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wadcutter Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Har en Benelli Nova med duracoatet løp. Skal teste den på sjøen om et par uker. Kan foresten nevne at det eneste stedet den har vist litt tegn på rust før var på ventilasjonsskinna på løpet. Da hadde den vært på sjøen i tre dager uten puss og olje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts