Jump to content

Defekt MSA SORDIN elektronisk hørselvern


Mikkel

Recommended Posts

Fikk dette hørselvernet i gave for ca 3 år siden. Er kjøpt på XXL Sandvika. Kvittering er borte forlengst. Det har vært brukt jevnlig, og har fungert godt (bortsett at det klemmer noe jævlig). Men nå har det begynnt å fuske. Det startet med at jeg stadig fikk signal om tomt batteri, selv om batteriet var ganske nytt. Så begynnte vernet å ikke slå seg på etter å ha slått seg av pga høy lyd. Og nå slår det seg av uten noe spesiell grunn. Kan plutselig slå seg på etter noen minutter, for så å slå seg av igjen. Noen ganger hjelper det å dunke litt på det, så starter det igjen, for noen minutter. Å bytte batteri hjalp ingenting. Noen som har noen tips? Regner med at det ikke går på noen garanti, spesiellt uten kvittering. Kanskje jeg rett og slett trenger noen tips om noen nye gode elektroniske hørselvern? :?

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som om du sliter men en eller annen kontaktfeil, muligens en marginal lodding...

Slike "Wackelkontakt"-feil er ofte en sjau å finne, siden en ikke kan bruke vanlig diagnostisk feilsøking.

 

En mulighet kan være å ta direkte kontakt med importøren, hvis det er derfra XXL har tatt det inn. XXL driver vel med noe egenimport, men jeg vet ikke om det gjelder disse.

 

Skulle du ikke finne ut av det, kan jeg muligens være intr. i å overta det for å bruke det til et prosjekt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde i likhet med deg et problem med mine sordin hørselvern kjøpt på xxl. De ble sendt inn til xxl på reklamasjon og kom etter en stund tilbake fra Breen og var helt i orden. Dersom du er innenfor rimelig tid for reklamasjon er det bare å kontakte xxl, de har kvitteringen din på datasystemet. Du kan jo evt. avtale med xxl å sende direkte til Breen for reparasjon, så sparer du kanskje litt tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...