beech Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 En kamerat av meg har nettopp kjøpt en Diamond Hunter 30-06. Jeg prøver å finne ut noe angående det merket, men finner ingenting om det. Ikke engang en hjemmeside. Noen som har noen informasjon på Diamond? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falk Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Diamond Hunter er en rifle som går under flere navn her på berget. Sabatti 90 er akkurat den samme riflen som Diamond Hunter. Vaapenhuset Nygaard er importør for Sabatti mens Nordskog Våpen er vel importør for Diamond. Riflene lages i Italia. Jeg har selv en Diamond Hunter som jeg liker godt. Rifla har en utmerket presisjon og går stygg godt. Dette er våpen som gir deg mye for pengene og er fullt på høyde med Remington sine modeller i samme prisleide. http://www.vaabenhuset.no/rifler.htm#rifle1 http://www.nordskog.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_husby_ Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Mener jeg har lest noe om at Diamond haglene er produsert ved samme fabrikk som Betinsolli haglene i Italia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OveR Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Bettinsoli har produsert Diamond-hagla mi. Vet ikke om de lager alle haglene til Diamond for det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pow Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Min kombi het diamond da jeg kjøpte den, nå selges den under navnet Bettinsoli Bettinsoli lager, så vidt jeg vet, alle haglene til både Diamond og Exxo (Jakt og Friluft sitt merke). Om riflene lages samme sted vet jeg ingenting om..hadde vært morsomt å vite. Du kan jo kanskje prøve å "melke" importøren for info? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts