pejo Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Har en lyddemper med gjenger M17:1, våpenet er solgt, og ønsker bruke den på annet våpen. Denne riflen har for tynt løp til å sette M17:1 gjenger. Løsning: bøssing med M17:1 utvendig gjenger og M15:1 innvendig gjenger som limes i demperen premanent. Ber om kommentarer/synspunkter fra D'herrer med vesentlig mere erfaring med metallarbeid enn undertegnede? (PM om ikke i åpent forum) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulmen Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Hvilken demper er det snakk om? Mange har utbyttbare gjengeforinger vettu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Siden du spør her antar jeg at du ikke har utbyttbar gjengemutter/foring slik Fulmen spør om? Jeg har en lignende løsning det du skisserer på en .22, men vet ikke hvordan det vil oppføre seg på grovere kalibre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulmen Posted September 1, 2009 Share Posted September 1, 2009 Jeg tror det burde gå, men M17 og M15 gir kun en halv millimeter gods. Skulle jeg prøvd på det der ville jeg nok ha limt inn foringen i demperen før jeg slo de innvendige gjengene, og om mulig ville jeg valgt M14. Men jeg er ingen ekspert... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts