Jump to content

lapua mega


grevlingen

Recommended Posts

hei har til nå kun ladet treningsammo til 6,5x55.nå har jeg gått til inkjøp av 100stk mega 10,1gram blyspisskuler og ei boks med norma mrp.har både raufoss og lapuahylser.tenkte jeg skulle bruke lapuahylser.har en pakke med ferdigrulla lapua mega.kan jeg sette kula like dypt som på ferdigammoen?var inne på norma sine sider og såg på ladedata for 10,1gram oryx dette er jo ikkje den kula jeg har men ser maks ladningen til norma er betydelig lavere enn maksladningen på feks reloaders nest.uansett starter jeg på min og jobber meg oppover.må finne ei ladning som gir god presisjon,men hastighet er jo også greit å ha.noe serlig over 800ms er vel vanskelig med ei så tung kule uansett.det er vel mulig med et langt og bra løp.?vet det er mange dyktige hjemmeladere her inne som kan komme med tips til en nokså fersk hjemmelader.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vil tro at ferdigrulla Lapua Mega er satt til col tilsvarende den lengde du får ved å sette kula til krymperilla?

Har ingen erfaring med ferdigrulla i 6,5 men når det gjelder 9,3x62 så den levert med krymp (gir hylsene et litt rufsette utsende fremst på halsen)

Link to comment
Share on other sites

tror jeg satser på denne ladningen.750ms er jo ikkje aller verst for ei 10,1 grams kule i 6,5.testa ei 140grain norma elite ferdigrulla den ga 800ms i tikkaen min.men dette er jo ei lettere kule også da.måtte nok gått langt over streken skulle jeg kommet opp mot 800ms med megaen. :roll: i en sauer med langt løp er det vel mulig :!:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...