Jump to content

Gunslick?


Hustad

Recommended Posts

Hei.

 

Vurderar å kjøpe eit gunslick pussesett, men finn ingen med erfaringar med dette. Er det nokon her på forumet som har prøva, og kan seie om dette er noko som er vert å innvistere i? Ser at ulta - klenz skal fjerne båe koppar, krutt og bly. Reklama seie at dette kan stå i løpet som rustbeskyttelse, men kopparfjernar ståande i løp?

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg ville ikke kjøpt settet, hold deg unna. Kjøpte meg slikt for noen år siden, men nå byttes det ut. Stanga er fin til å ha med seg på tur etc. men ikke mer. Nå går jeg over til hel pussestang, ikke delt slik denne stanga er. Hvis filla du pusser med er litt trang, vil stokken bøye seg. Iallfall gjorde den det her.

 

Kjøp hel pussestang, bronsebørste, en solvent eller f.eks KG1, og ei god olje så har du det du trenger foreløpig. Kan utvides ettervhert med f.eks KG12 til mantelfjerning. Men KG1 tar også litt kopper.

 

Til pussefiller klipper du bare opp et gammelt laken e.l.

Link to comment
Share on other sites

Mitt råd: Drit i ferdige pussesett.

 

Kjøp deg et passe stort plastskrin på Biltema.

 

Kjøp en pussestokk av god kvalitet, eksempelvis Tipton karbonfiber i full lengde (pass på å kjøpe lang nok modell).

 

Kjøp løse bronebørster, nylonbørster, pusseøye, proppholder, pusselapper og pussepropper.

 

Kjøp pusseoljer;

 

Eksempel: Butch Gun oil, Super 1 o.l

 

Solvent: Hoppes nr. 9 powder solvent (fjerner litt mantel), Shooters Choice (fjerner mer mantel), butch bore shine (fjerner enda mer mantel) o.l.

 

Forrest bore foam til event. resterende mantelfjerning.

 

En flaske rødsprit er greit for å vaske ut solvent med etter pussing - før innsetting av olje.

 

Pussebenk (eksempelvis Tipton) er et must når du har tatt det i bruk. Det samme er en bore-guide.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig sett er py....

 

Fulmen har noen gode resepter på rifleløps pussing, søk på Fulmens green var det vel.

 

Ellers har Robla Solo, Forester mm fungert fint på mantel, her lenge, men kjøpte en hel eske med Robla for over 10 år siden, så ikke sikker om nyere er like god.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...