Jump to content

Demontering kolbe sauer 202


nico

Recommended Posts

Tips på hvordan man demonterer kolben på 202'en?

 

Har en jaktmatch, har ute kolbe heisen, og sitter og titter på en skru variant som ligner på et forsinket bolthode.

Fikk ikke med noe verktøy som ligner på dette.

 

Står jo i reklamen at med enkle grep bytter man stokk på 202'en....

Link to comment
Share on other sites

Regnet jo med det var den lange umbrako'en, fikk den bare ikke til å passe. Men med bekreftelse ifra dere, ble den gitt ett realt kakk, og da kom den på plass.

Takker og bukker!

 

Forresten, den ene, mest normale umbrako'en, har en rund tapp i ene enden. Hva er denne til?

 

Sitter nå og leter etter momentnøkkel, noen som har tips om hva som er bra?(og selvfølgelig ikke koster alt for mye)

Link to comment
Share on other sites

Sitat:

Forresten, den ene, mest normale umbrako'en, har en rund tapp i ene enden. Hva er denne til?

 

 

 

Demontering av sluttstykket

 

 

Det fulgte ikke med noen umbrako med rund tapp i enden når jeg kjøpte min kjære Sauer. Står heller ikke noe om dette i instruksjonsboka.

Sauer spesialist Hansen deluxe, har du en enkel oppskrift på hvordan dette gjøres uten dette verktøyet? eller må jeg skaffe meg det for å få det til? Føler det er på tide med en titt inne i sluttstykket, da rifla er 9 år gammel...

Link to comment
Share on other sites

Da bruker jeg samme umbrakonøkkel og spenner opp sluttstykket samtidig som jeg vrir "bakdelen" i samme retning som når denne ble nedspent. Dvs bruker nøkkelen til presse/løfte opp "hanen" på sluttstykket.

Bare sørg for å holde over bakdelen på sluttykket med hånda.

 

Jeg vasker innvendig med olje og smører opp med det fettet som fulgte med rifla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...