Jump to content

Hva skal jeg se etter ved brukt kjøp?


hjelme83

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg skal etter planen prøve å finne meg en 6.5x55 iløpet av høsten. Jeg er normalt veldig fattig. og dette blir mitt første våpen. Så jeg vil etter all sannsynlighet kjøpe brukt. Hva skal jeg se etter med tanke på slitasje, feil osv for å ikke bli helt snytt. Og hvilke merker bør jeg se etter når jeg har et budsjett på ca 5-6000. Alle skryter så fælt av Tikka T3 her på forumet ser jeg, men prisene der er jo litt over mitt budsjett for de helt nye. Får man T3 brukt i min prisklasse ?

Link to comment
Share on other sites

Alle skryter så fælt av Tikka T3 her på forumet ser jeg

 

Nei, alle gjør ikke det, men en del har nok solgt sjela si til petroleumsindustrien... :twisted:

 

Du finner mye bra brukte våpen i det kaliberet, godt innenfor den prisklassen du antyder. Foreslår at du kjøper fra forhandler, selv om du skal handle brukt - da bør du kunne være sikrere på at du får rett og god informasjon. Hvis hele budsjettet er på 5-6000 vil jeg foreslå at du ser etter et meget rimelig våpen, slik at du i det minste kan koste på en solid montasje og et nogenlunde bra kikkertsikte. Det er bedre å bytte ut børsa om noen år, enn å måtte bytte kikkert annenhver høst fordi den går til h...

 

Min første tanke når jeg hører billig kvalitet er egentlig Brno/Cz, som er solide bruksjern. Litt grove og røffe i kantene, men ligger gjerne prismessig ned mot et par tusenlapper brukt. Remington også (Det ligger forøvrig en Rem ADL i 6,5x55 på Jakt&Friluft sine bruktsider). Ellers finnes det også mange ombygde M98 og KV67'er som også går under betegnelsen solide bruksjern, uten noe rallemikk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...