Jump to content

CZ 75 SP-01 Shadow og avtrekk


Hedmarkingen

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med "trykkpunktet" på nevnte pistol, den er helt ny. Jeg har vel skutt ca 300 skudd med den. Jeg skulle ha likt å hatt ett mer merkbart trykkpunkt da det så og si ikke er eksisterende i pistolens nåværende tilstand.

Har lest at avtrekket skal komme seg etter rundt 1000 skudd, men gjelder dette også trykkpunktet ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg legger til grunn at vi snakker om SA delen av avtrekket. Hos meg ahr det vært trykkpunkt fra dag en, og slep etter at trykkpunkt er nådd.

 

Jeg skal kjøpe konkurranse hammer å eksperimentere med denne og div fjær-kombinasjoner til vinteren. Det var en som påstod at med konkurranse hammer fikk en problem med avtrekksvekt for felt, men i utgangspunktet skal jeg ikke drive feltskyting med våpnet.

Link to comment
Share on other sites

er sikkert nevn før i CZ diskusjoner, men jeg sendte i likhet med mange andre, min SP-01 til "baker`n" for arbeid. Er ikke shadow utgaven jeg har, men den kom ut av eksen som tjeneste våpen. Avtrekket var grådig langt med et skikkelig kryp. Når du trekte av var det så ille at du kunne se hanen krype bakover på SA før skuddet kom. Men etter en tur til børsemakeren til en veldig hyggelig pris, fikk jeg tilbake et helt annet avtrekk. Trekkpunkt med et kontant avtrekk og nermest ingen kryp. Kan virkelig anbefales.

Link to comment
Share on other sites

, men den kom ut av eksen som tjeneste våpen.

sorry ikke meningen å gjøre narr av deg, men jeg lo så jeg satt kaffen i halsen her.

Skulle ønske min eks også produserte våpen :)

 

Back OT:

Jeg har satt på comp hammeren, men har ikke testet den ut in action enda :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...