Jump to content

Erfaringer m. S&W M&P


skog

Recommended Posts

Hei!

 

Er det noen her som har erfaringer med Smith & Wesson M&P (Military & Police)? Gode som dårlige!

 

Alle svar mottas med takk. :)

 

 

 

 

EDIT: Trådtittel endret slik at den passer under siste innlegg

– omega

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en mistanke om at det er den siste utgaven du mener. Da er det snakk om pistol. Han såvidt skutt med en og fant at jeg liker Glock 17 bedre. Om du derimot skulle mener revolver, er det nok mange som kan ha erfaring. Har selv hatt en mod 13 i ca 20 år og brukt mange mod 10 gjennom årene. Revolverne er generellt bra, men uten stillbare sikter kan det med noen være en utfordring å finne noe som treffer i siktepunktet. Avtrekkskvalitet på DA varierer mye, men med kyndig arbeide, er det lite som blir bedre.

Link to comment
Share on other sites

Hei Skog,

 

Jeg fikk utlevert min første Glock i Brig-N i 1987. Har siden skutt G17 jevnlig, i perioder ganske intenst.

 

Jeg har nylig hatt anledning til å skyte S&W MP i 9mm. Jeg liker den bedre enn Glock. Faktisk så liker jeg den mye bedre enn Glock.

 

Jeg har aldri vurdert å handle en personlig Glock. Denne her kunne jeg tenke meg å eie ett eks av selv. Har veldig sansen for potensialet til en relativt lettvint og meget god avtrekker jobb på S&W MP.

 

Men... som alltid, dette her er veldig subjektivt.

 

Mvh,

 

IHL

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg ikke skryte på meg all verdens erfaring med M&P, men det ligger nå en i skapet. Har også 2 stk Glock. En 34 og en 17. Har loggført en del 1000 skudd med Glock, og ikke fullt 1000 med M&P. Har også hatt Glock på hofta og på låret til daglig noen år. Den har kommet ut og inn av hylsteret uten noen problemer, både fort og sakte. Høyrefoten min er i god behold den. Sikringssystemene virker utmerket de. Det gjør de også på M&P. Sånn skytemessig, så merker jeg ikke den store forskjellen. Presisjonen er god nok på begge typer våpen når du lærer deg å beherske avtrekket. Hadde en reklamasjonssak med avtrekket på M&P. Etter reklamasjon er nok avtrekket noe bedre en Glock sine avtrekk, og litt lettere å beherske. Jeg drar ikke skuddene fullt så mye ned og til venstre som jeg gjør med Glock ved et dårlig avtrekk. Slitasjemessig kan jeg ikke si noe om M&P, men det kan jeg om Glock. Den første Glocken jeg hadde tok kvelden etter ca 65 000 harde ladninger. Da sprakk sleiden rett under framkant av utkasteråpningen.

Grepet til S&W passer mine hender bra, litt bedre enn Glock. Begge våpen har hatt prikkfri funksjon. Begge våpen er etter min mening solide bruks og tjenestevåpen. Glocken har bevist sin kvalitet. Tiden vil vise med M&P. Jeg har ingen problemer med å anbefale M&P med den sparsomme erfaringen jeg foreløpig har med den.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Etter noen mnd. med en M&P i Cal. 45 så har jeg bestemt meg for å selge min. Fant meg ikke helt til rette med avtrekket som er noe hardt. (kan visstnok fikses på) Samt at jeg savner muligheten for å justere bak siktet. Har iallefall ikke klart å finne justerbare sikter til M&P noen steder enda. Har hørt rykter om at det skal komme. I det hele tatt så synes jeg at det er et begrenset dele utvalg til disse modellene.

Grepet likte jeg imidlertid langt bedre en Glock sitt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...