Jump to content

Bedding av Sako rifle.


Redneck Bob

Recommended Posts

På stokken til min Sako 85 hunter er det en stål "beddeblokk" over fremre festeskrue, bak er låskassa skrudd direkte mot treet. Er dette en tilstrekkelig løsning, eller bør det beddes med epoxy? Har hørt litt motstridende informasjon angående dette. Har noen noen gode erfaringer, med ekstra bedding, av denne typen?

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke jeg en sako-rifle,men rent generelt lønner det seg å få børsa bedda med egnet beddemasse.Det blir iallefall ikke verre! :) Spesielt hvis det er som du sier at bakre del ligger rett ned på treet. Ikke en stabil løsning i lengden det...forøvrig en masse informative tråder om bedding her på kammeret. Søk i forum :børsemaker og prosjekt med emneord bedding. (eller kanskje noen har en link til den beste tråden ang dette temaet??...)

Link to comment
Share on other sites

Stålblokka gjør vel litt nytte for seg den,men mest nytte får den hvis du bedder den inn med beddemasse i tillegg vil jeg tru. Altså,støper den inn i stokken. Men som sagt,jeg vet ikke hvordan "patent" sako har på dette og om det lar seg gjøre. Hør med en børsemaker. Han kan garantert gi deg svar. Det vil garantert lønne seg å epoxy-bedde uansett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...