Jump to content

tinyloc hundepeiler


tulling

Recommended Posts

I siste nr av jakt og fiske side 56. Der er det ei annonse for et for meg ukjent peilehalsbånd. Men er heller dårlig den annonsa da den mangler både pris og info om hvem man kan kontakte for spmål og evt kjøp. Skulle tro det finnes en person her til lands som har med denne varen og gjøre utifra annonsen? Kanskje noen her som kjenner til dette? Er heller dårlig i engelsk, så nettadressen www.tinyloc.com var av heller dårlig nytte for meg. Håper noen har litt å fortelle om dette!

 

tulling

Link to comment
Share on other sites

Har samme inntrykket av produktet som deg. Går en inn på heimesida finner en ingenting som ligner på det i annonsen, men man finner en peiler som har 7 km gps-rekkevidde og 20 km radiopeiler-rekkevidde. Siden ingen norsk importør vedkjenner seg annonsen tror jeg det er bortkastet tid å finne ut noe om det. Spesifikasjonene så jo interessante ut, men det virker å være et luftslott ennå.

Link to comment
Share on other sites

kikka litt å tror jeg holder meg til garmin. er jo 516euro(4540nkr+mva og frakt) for motager bare og halsbånd så jeg ikke etter... spansk eller italiensk er ikke jeg god på fikk ikke det på engelsk i nett butikken dems....

 

Men du får en komplet garmin astro med halsbånd og kart til 4790nkr. og har du lang pisk og/eller den lange teleskop antene så mister du ikke kontakten så lenge det er batteri og den står på...

 

Kan jo skje at dette systemet fungere bedre men må sikkert godkjene frekvens av data og teletilsynet før det blir salgsvare i norge...

men 25dager gratis prøve burde jo noen prøve, blir veldig intresant å høre resultatet..

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var det jeg tenkte og, at kan man prøve den så hadde det vert moro. Men er liksom vanskelig og stille seg interessert når det ikke finnes info om hvor man henvender seg. Mistenker og at den gratis prøvetida er noe slags abbonement, og at man uansett må kjøpe utstyret. Men vanskelig å finne ut av dette. Astroen er god nok de fleste dager den, men at man ikke mister den så lenge strømmen er på er nå en drøy påstand, selv med lang antenne.

 

tulling

Link to comment
Share on other sites

Hei, det sto litt mer i siste Jaktjournalen om den der. Kan jo gjengi det grøvste:

Er spansk, og skal etter planen komme i september i Sverige, dersom Post og Telestyrelsen godkjenner'n. Rekkevidde var 22 km GPS, og 57 km radiosignaler, i følge tinyLOC, men det går garantert ikke så langt igjennom norske skoger... :roll:

 

Skal ha lengre batterilevetid enn Astroen, men gir kun retning og avstand til hunden om du ikke kobler deg opp på en PC og google-earth.

 

Får vel følge med utover og se om det er noen som tester den etter hvert..

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

kikka litt å tror jeg holder meg til garmin. er jo 516euro(4540nkr+mva og frakt) for motager bare og halsbånd så jeg ikke etter... spansk eller italiensk er ikke jeg god på fikk ikke det på engelsk i nett butikken dems....

 

Men du får en komplet garmin astro med halsbånd og kart til 4790nkr. og har du lang pisk og/eller den lange teleskop antene så mister du ikke kontakten så lenge det er batteri og den står på...

 

Kan jo skje at dette systemet fungere bedre men må sikkert godkjene frekvens av data og teletilsynet før det blir salgsvare i norge...

men 25dager gratis prøve burde jo noen prøve, blir veldig intresant å høre resultatet..

 

 

4790 nkr. inkludert kart?

 

hvor??? =D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har kommet en ny anonnse og omtale i jakt og fiske side 58 og 117.

En kamerat ringte nr som står på 117 og med knotet engelsk så fikk han noen svar men var ikke bare å prøve for en må bestile, prøve og retunere vis du ikke er fornøyd får du pengene tilbake slik han forsto det.

For å peile Gps må det kjøres via gsm og nett. Mobil med nett på og god gsm dekning men radiopeil fungerer hele tiden som en vanlig peiler.

Skulle vist få noe godkjenning/selger i norge på nyåret.

 

Er ikke helt sikker på om dette stemer helt var mye bråk og måtte spørre flere ganger om samme ting og var vel ikke akurat noen mestere i engelsk begge to sier han. :D

 

Men er vel ikke det mest idiele her på østlande med soner uten mobildeknig, men har en god mobildekning fungerer den sikkert fint. God rekkevide + mulighet for radiopeil.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo allihopa

 

För er som är intresserade av tinylocs nya hundpejl så har jag testat deras 25 dagars gratis prövo grejs. I det stora hela så är den enligt mig smidigare att använda än vad Garmin är. Jag kom dock aldrig upp till några 22 km med GPS:en men fan en goda 11 km som bäst i svensk skog är bättre än vad jag någonsin fått med min Garmin. Lite störande att man inte har en topo-karta på mottagaren. Man får nöja sig med koordinater, riktning och avstånd.

 

Radio trackingen funka som vilken annan radio tracker som helst. Då GPS gav vika så koppla jag på radiotrackern och det funka gott. Inget revolutionerande att tycka om den igentligen. Den funkar och visar vilket håll man kan rikta GPS sökandet vilket jag finner smidigt.

 

Jag testade pejlen i Ålands skogar...

 

+Längre räckvidd

Längre batteritid

Radio tracking och GPS i samma

 

-Ingen topo-karta

Motagaren är ful som stryk

Dyrare än Garmin

Link to comment
Share on other sites

Tinyloc R2-GPS + Radiotracking System

 

Combines GPS and radio tracking technology. GPS gives the exact location of the GPS Hond collar and radio tracking enables very long distance searches to be made without depending on external factors (such as whether there is GPS coverage or not ).

 

CHARACTERISTICS:

Able to locate latest generation GPS collars and any brand of radio tracking models.

Capacity to track up to 1 million different dogs and memorize up to 100.

Operates with standard alkaline batteries (AA) so if the batteries run out in the countryside they can be changed on the spot and the search continued.

Collars entered automatically in the memory by just pressing a button.

Automatic screen illumination in poor visibility conditions.

Can be connected to an external antenna (not included) to increase reception power or make searches from a car.

Can search for collars of fellow hunters who are not with you (through a code that identifies each collar).

 

WEIGHT:

450gr.

MEMORIES:

100 memories.

 

Hond-GPS + Radiotracking

 

Range of up to 20 km in radio tracking mode and 7 km in GPS mode (in real hunting conditions)

Made of highly resistant ABS

100% waterproof

Weight 118 g.

Standard CR123A battery. 200 hours' autonomy (82 hours in GPS mode).

The Hond GPS has an anti-theft PIN code to stop it being detected by

anyone who does not know this PIN. By default this code is deactivated.

 

1xCollar (Colour:Yellow)

1xReceiver

Link to comment
Share on other sites

Du sier noe. men skal jo gå ann å bruke google-earth kartet vis du har mobil med nett tilgang?? har jeg skjønt det feil el?

Er jo bra den blir prøvd og vi får noen svar :D .

Hallo allihopa

 

För er som är intresserade av tinylocs nya hundpejl så har jag testat deras 25 dagars gratis prövo grejs. I det stora hela så är den enligt mig smidigare att använda än vad Garmin är. Jag kom dock aldrig upp till några 22 km med GPS:en men fan en goda 11 km som bäst i svensk skog är bättre än vad jag någonsin fått med min Garmin. Lite störande att man inte har en topo-karta på mottagaren. Man får nöja sig med koordinater, riktning och avstånd.

 

Radio trackingen funka som vilken annan radio tracker som helst. Då GPS gav vika så koppla jag på radiotrackern och det funka gott. Inget revolutionerande att tycka om den igentligen. Den funkar och visar vilket håll man kan rikta GPS sökandet vilket jag finner smidigt.

Er jo bra dette egentlig i forhold til garmin med orginal antene. Burde ha kart synes jeg men man venner vel seg til det og det er vel store muligheter for frekvens kræs nå da garmin har solgt så mange enheter....

 

Må en ha noe abonnomang eller lingnende på denne?

Fungerer den uten gsm(telefon) dekning i så fall på gps delen?

 

Vil si takk til Skytten som komer med et godt svar :D

Link to comment
Share on other sites

Du sier noe. men skal jo gå ann å bruke google-earth kartet vis du har mobil med nett tilgang?? har jeg skjønt det feil el?

Er jo bra den blir prøvd og vi får noen svar :D

 

Nej något mobilnät är man inte beroende av. GPS och radio spårning funkar helt utan mobilnät.

 

Har varit ute ännu en gång med tinylocs hundpejl och jag måste nog säga att jag behåller pejlen. Det kliar i fingrarna efter att få pilla på en topo karta på motagaren men jag har faktiskt fallit för hur långt min hund kan springa och fortfarande ge avslag med GPS:en.

 

För att testa så satte jag mig i min bil och kopplade upp motagaren till laptopen och fick då fram kartan i realtid och såg vart hunden befann sig. Kartan var ingen google earth karta vilken var lite av en besvikelse. Jag hade för mig att det skulle vara det MEN DET VAR DET INTE. Google earth fås bara fram med deras mjukvaruprogram "Dog stat" för att analysera statistik om hunden o annat man aldrig gör i alla fall, men det såg dock coolt ut. Jag har även bett om att få en bil antenn av tinyloc men inte fått en ännu. Ska ligga på dem för det.

 

Om jag ska välja mellan att hitta min hund och se vart hunden är på en topo karta så väljer jag faktiskt att hitta hunden. Garmin tappar signalen alldeles för ofta för att jag ska känna mig bekväm med den. Vad har en topokarta för betydelse om man tappar signalen hela JÄVLA tiden. Tinyloc borde dock fundera på att sänka sitt pris. Den är inte överdrivet dyr, men för dyr i alla fall enligt mig.

 

//Skytten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...