Jump to content

Bruksanvisning på Franchi 48 AL


Think!

Recommended Posts

Da har jeg endelig fått somlet meg til å demontere min Franchi 48 AL. En rask vurdering tilsier at den er konstruert slik at bare idioter klarer å montere den feil. Om de er slik vil jo vise seg de nærmeste dagene 8)

 

Det hadde derfor vært ønskelig med en instuksjonsbok eller deletegning å støtte seg på. Lett på nett men ikke funnet noe.

 

Våpnet er fra 70-tallet og har neppe noen sinne vært demontert og pusset utover løpspuss, den er full av gugge m/sand. Skal kjøpe diesel å legge delene til bløtt før jeg kjører til Winge å henter min CZ 75 SP-01 Shadow :P

 

Planen er å smøre alt opp med Hopes gun Oil og bruke Remington gun grease i glidespor for sluttstykke (det funker helt prima på pistol, det blir ikke tørt i glidesporene som ved bruk av olje).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hei

 

Kanskje litt OT, men i stedet for å åpne en ny tråd....

 

Jeg har rotet bort den blå strålingen som skal utenpå bronseringen, til min 48 AL 12/70. Hvor kan jeg få en ny?

 

Kjøpte hagla uten magasinpinne. Skulle gjerne kjøpt en slik også, for å kunne bruke hagla lovlig på jakt. Kan jeg evt lage en selv?

 

Mvh

Chr M

Link to comment
Share on other sites

Når jeg dreier selv så bruker jeg en litt lengre enn den som er vanlig = det går bare 1 patron i våpenet. Jeg laget den akurrat så lang at det ikke går 2 patroner i magasinet = god plass til 1 patron.

 

Jeg setter den inn fra magbunn siden (motsatt ende av der patronene lades inn). Pass på at du lager en avrundet spiss slik at fjæra glir lett innover magsin pluggen. Videre må magasin pluggen være like tykk som magasinet i den enden som er mot mag bunnen, da vil magasin fjæra holde pluggen på plass.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...