Jump to content

Hjelp! - Benelli Comfort - for kort kolbe


vømmøl

Recommended Posts

Jeg kjøpte for noen år siden en Benelli Comfort av J & F. Etter en stund ringte jeg tilbake og sa at den var noe kort for meg. De satte meg i kontakt med importøren som sa han kunne sende meg en ny kolbekappe. Han sendte. Jeg prøvde den, ble fornøyd og sendte den oprinnelige tilbake. God service.

 

Problemet er at hagla fremdeles er noe kort i kolben. Jeg er ca 185cm høy og armer som står i stil og vel så det.

 

Så ser jeg at de som kjøper ny Comfort nå, har 1 cm lengre kolbe enn meg. Kolbekappa er den samme som den jeg har, ca 35mm.

 

Ringte J & F, men det eneste de kunne gjøre for meg var å selge meg ny kolbe til ca kr 4.000,- :shock: (muligens "bare" 3000 uten kolbekappe)

 

Så det jeg lurer på, er om det finnes noen Benelli Comfort - eiere med for lang kolbe der ute? Vi kunne jo bytte?

Kolben måler ca 30cm fra bakre låsekasse til kolbekappe. (De nye er ca 31cm)

Link to comment
Share on other sites

Snakket med Våpensport AS, som er importør. Han kunne sikkert skaffe meg en kolbe uten kolbekappe og kinnstykke, men ikke på dagen. Måtte påregne å vente til kanskje ut i oktober.

Uansett blir det dyrt. Han antydet 3.500,- for komplett kolbe. Kinnstykket og kappa vet jeg koster ca 1.500,- tilsammen. Da er den nede på 2.000,-.

 

For en perforert plastbit på 30cm :evil: Så hi-tec er den da f*** meg ikke.

Link to comment
Share on other sites

tja, om du tåler litt svart gummmistripe mellom kolbekappa og kolben, kan du gjøre som meg.

gå til en butikk som driver med transportbånd/gummi, og få litt avkapp i diverse tykkelser, og så setter du inn den tykkelsen som passer best, og tilpasser kantene. Vips så har du forlenget kolben akkurat nok.

Billig, ser pent ut (hvis du tar deg tid til å gjøre det ordentlig), og det er lett å bytte ut hvis du ikke blir fornøyd.

Flere børsemakere jeg vet om som bruker akkurat samme metode og materiale...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...