Jump to content

gode dealer på hylser, kuler, krutt osv


Klatrechris

Recommended Posts

Hei

 

rir på praktisk hesten om dagen og ligger i snitt på 3-400 skd per uke. på ett år kan det fort bli 15-20000 skd 9mm som går med.

 

noen som vet om hvor pengene ligger i å spare noen kroner på kuler, krutt, tennhetter hylser osv.

 

vet følgende: (siden jeg kjøper dette selv nå om dagen)

 

Kuler:

115 grains frontier 480kr for 1000 hos landrø

 

krutt:

0,5kg N320 398kr hos landrø.

 

noen som vet om noen som selger nye og engangsskutte hylser noen steder? sliter med å holde hylsetilstanden jevn i bøtta. er vanskelig å plukke opp alt på grusen og på gresset når man trener.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo støpe kula selv. Pris for komplett støpeutstyr med støpetang er ca 2500 kr. Det er raskt spart inn igjen.

Det eneste kjipe med blykuler er at det blit litt mer puss. Blystøv legger seg over alt i Glocken, men presisjonen er bra. Bruker nå kun blykuler i .45 Glocken. Skal teste ut bly i 9mm etter sommeren.

 

Hadde også tatt en titt på Norma pistolkruttet. Har aldri fått jevnere hastighet i 38spes enn med Norma kruttet.

 

Bare for å nevne det, så er ikke Landrø stedet for å gjøre billige innkjøp....

Link to comment
Share on other sites

Bare for å nevne det, så er ikke Landrø stedet for å gjøre billige innkjøp....

 

derfor jeg spør, greit å finne ut hvor jeg kan spare litt kroner.. blir fort mye merker man. kjøpte 2000 frontier på mandagen og det er ladet opp allerede.. og skutt 500 av alt.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å nevne det, så er ikke Landrø stedet for å gjøre billige innkjøp....

 

115 grains frontier 480kr for 1000 hos landrø

 

Hvor finner man belakte kuler nevneverdig billigere i norge?

 

Skal være enig i at Landrø ikke er av de billigste på markedet sett opp mot XXL Winge OL.

 

Men de har som regel varene på lager ikke som XXL og Winge at de kommer snart til lager.

Når man sågar ikke blir kontaktet som avtalt når bestilte varer kommer til lager.

Eller de er umulig å få i tale verken telefonisk eller på mail, så takke meg til og betale noe mer.

Et hederlig unntak for min del har hvert jaktdepotet i Drammen, de har levert som avtalt og til avtalt tid og avtalt pris.

Link to comment
Share on other sites

Nei, på akuratt disse kulene var de overraskende billige. Jeg har selv betalt 60 øre stykket for belagte 9mm kuler hos Landrø, så nå må de ha satt ned prisene igjen.

Når de står som importør av VV krutt, så har vi ikke så mye valg når de til tider er de eneste som har kruttet. Ja, det er verdt å betale litt ekstra for at de faktisk har ting på lager, men har vi egentlig noe valg? Må man ha kuler, så må man ha kuler :)

 

Kanskje vi kunne ha laget et eget kammer her på kammeret.no hvor vi kan gå sammen for å gjøre store innkjøp? Tipper vi kunne fått prisen langt ned om vi bestilte eksempelvis 100 000, eller 250 000 kuler. Er nok mange her som er ute etter 115 grain 9mm.

Hadde vi fått levert i Oslo området kan nok mange ta turen å hente, eller ordne frakt videre selv.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

rir på praktisk hesten om dagen og ligger i snitt på 3-400 skd per uke. på ett år kan det fort bli 15-20000 skd 9mm som går med.

 

noen som vet om hvor pengene ligger i å spare noen kroner på kuler, krutt, tennhetter hylser osv.

 

vet følgende: (siden jeg kjøper dette selv nå om dagen)

 

Kuler:

115 grains frontier 480kr for 1000 hos landrø

 

krutt:

0,5kg N320 398kr hos landrø.

 

noen som vet om noen som selger nye og engangsskutte hylser noen steder? sliter med å holde hylsetilstanden jevn i bøtta. er vanskelig å plukke opp alt på grusen og på gresset når man trener.

 

 

Hvis du bytter ut N320 kruttet, med Norma`s P4 krutt, vil du spare MYE penger :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gått over fra VV til Norma krutt i 38 spes. Er meget fornøyd. Nesten halv pris på kruttet, og i mine øyne et mye bedre krutt.

 

Norma P4 tilsvarer N320 og P5 er som N310 (dette må du ta med en liten klype salt da det er variasjoner i 310 og 320 kruttet).

Det som er dumt å med å lade 9mm med P4 er at du får litt mindre sikkerhetsmargin. 330 og 340 er bedre i 9mm av den grunn.

Er du trygg på å lade med Norma kruttet så for all del. Det koster jo 199-250 kroner halvkiloen, så klager ikke på det.

 

Nå gjelder det bare å få kjøpt inn så mye som mulig av kruttet, før det går tomt (for da er det ute av salg).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...