Jump to content

Må oppdatere siden på nytt hele tiden.


lucifer

Recommended Posts

Ingen stor sak, men kansje noen har en lettvinn løsning?

 

Når jeg har klikket meg inn på en tråd, og skal ut igjen for å se videre nedover siden f. eks. , så bruker jeg tilbakeknappen i nettleseren.

Da får jeg i 90% av tilfellene opp denne feilmeldinga:

 

Websiden er utløpt

 

Mest sannsynlige årsak:

•Den lokale kopien av denne websiden er foreldet, og du må laste ned webområdet på nytt.

 

 

Da må jeg trykke refresh, og i vinduet som popper opp: prøv på nytt. Da fungerer det bra.

 

Har titta igjennom 7 sider her, men ikke funnet noen tråd som omhandler dette, noe som kan tyde på at det ikke er et utbredt problem.

 

Jeg kan selvfølgelig trykke OK på det aktuelle kammeret på nytt, nede til høyre, men da kommer man jo til toppen på første side igjen.

 

 

Jeg har prøvd 4 forskjellige pc'er, tre nettlesere og fire ulike IPadresser, uten at det har hjulpet..

 

Er det en forbannelse som bare hviler over meg, eller er andre utsatt for det samme?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Høres ut som et problem med din cache, men hvordan fikse, det er noe anna :P

 

Men, du kan jobbe deg rundt problemet ved å bruke en annen vane når du leser sider hvis du har en nettleser som har faner (tabbed browsing), som feks Safari, IE7, IE8 og Firefox:

 

1) Gå på forsida til forumet

 

2) Finn deg en post som ser interessant ut, feks "Hvis min dachs vil, vil din?"

 

3) Høyreklikk på denne linken slik at du får opp en liten meny, og velg "åpne i ny fane" eller "Open in New Tab" (scrollhjulet på musa pleier også å gjøre det samme hvis du kan klikke dette hjulet ned som en knapp. Da er det bare å klikke med scrollhjulet på linken du vil åpne i en ny fane).

Sida vil nå bli åpnet i en ny fane i det samme vinduet. Slik kan du bare fortsette å bla videre ned lista over nye poster og åpne de som ser interessante ut i nye faner helt til du synes du har nok å bla i.

 

4) Så er det bare å klikke på fane etter fane for å lese det du vil. For å lukke en fane kan du klikke på "X" i fanetittel, eller bruke scrollhjulet og klikke på fanetittel, det har samme funksjon.

 

5) Skulle du miste oversikten over fanene dine, feks det er så mange at tittelen krymper sammen for mye til at du klarer å lese dem, så kan du bruke oversiktsknappen. I IE8 (og IE7 tror jeg) så finner du denne lengst til venstre på samme rad som fanetitlene. Den er en firkanten knapp som igjen har 4 firkanter som symbol. Den kan du bruke til å få opp et flott kart med bilde fra innhold til hver fane du har.

 

Fordelen med å lese web på denne måten er at du hele tiden har sida du fulgte en lenke fra tilgjengelig slik du forlot den, slik at det er mye enklere å hoppe frem og tilbake når man feks skumleser ei side og gjerne kjapt vil sjekke linkene der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...