Jump to content

Regler angående hjemme ladning?


mariusxxxx

Recommended Posts

okei, men si det sånn at jeg har våpen kort på 9mm, kan jeg da kun kjøpe 9mm komponenter? si det sånn at jeg har noen skytter venner som er ganske ferske, holdt på en 2-3 år, men de har ikke lade utstyr og skyter 44 mag. og 45. kan jeg kjøpe komponenter og lade til de og eller må de kjøpe komponentene for så att jeg kan lade?

 

akkuratt dette satt vi en kveld å diskuterte da han ene påstod at det gikk an å kjøpe hvilken som helst ammo og alt av ladekomponenter bare du hadde ett våpenkort på en 22. cal pistol?

Link to comment
Share on other sites

I praksis får du vel kjøpt det meste av komponenter med våpenkort på hva som helst, men du har såvidt jeg vet ikke lov til å inneha ammo for andre kalibre enn de du har våpenkort på (med mulig unntak for antikviteter og slikt). Med andre ord kan du godt lade ammo til kompisens våpen, såfremt han er sammen med deg når du lader og han og tar patronene med seg hjem etterpå. Litt firkanta, men også litt logisk.

 

Forretningen skal egentlig sjekke våpenkort ved salg av komponenter, men som andre har nevnt syndes det mye mot dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...