Jump to content

Swarovski Z6i,2,5-15/56 BT


optima

Recommended Posts

Har brukt en slik nå en stund. Meget god kikkert. Litt kresen på øyeplassering etter min mening. Når det gjelder BT tårnet er dette meget enkelt å stille inn. Det følger også med brukermanual som er enkel og grei.

Link to comment
Share on other sites

Har selv nettopp fått hjem mitt.

har ikke fått prøvd dette da børsa er til børsemaker.

 

Jeg synes det er litt rart at justeringa på tårnet ikke kan låses på noe vis.

På Zeiss sitt må du løfte opp justeringsskiva før du kan justere.

 

Når det gjelder selve instillinen ligger det en grei demonstrasjon på hjemmesiden til Swarovski:

 

http://www.bt.swarovskioptik.com/

 

Ellers virker det som at det er en "konge-kikkert"!!!

Link to comment
Share on other sites

Har brukt min i ca 1mnd nå og er STOR fornøyd...Innstillingen av tårnet er veldig enkel men det er mange små deler som skal på plass etterhvert så pass på at de ikke forsvinner.

 

At tårnet ikke kan låses som på Zeiss'en har jeg ikke vært plaget med ,(riktignok bare gått 3 turer med børsa siden montering) man vurderer og/eller måler avstand og justerer etter det.

 

Eneste "drawback" i mine øyne, er vell at det er litt omfangsrikt/fysisk stort. Men du verden... fordelene veier opp for det så det monner.......

 

Lykke til du blir fornøyd! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lyset fungerer bra det, kan justeres fra du nesten ikke ser det når det er mørkt til meget sterkt midt på dagen i sol. Veldig enkelt og greit å justere styrke og velge natt/dag modus også med hansker.

 

Har bare hatt en dag i skauen med den enda og hadde ikke noe problem med at jeg kom borti tårnet men natt/dag bryteren kan en nok komme borti trur jeg men det er vel ikke noe stort problem.

Link to comment
Share on other sites

Har også bestilt ,venter i spenning.Har S&B Zenith,men dette er bare mye bedre.Ikke minst mekanisk kvalitet iforhold til de fleste andre på markedet.Hjelper ikke hva de sier de som har Zeiss !!! Dette er kvalitet til minste detalj,og det kan jeg mene så mye jeg vil om,for jeg har også hatt Zeiss i bruk !!

Link to comment
Share on other sites

ja prøvde mitt for første gang i helga..

 

Var rått..

Blir spennende å se når den skal testes på lengre hold..

 

Har nå stilt inn kikkerten som BT-kalkulatoren hos Swarovski oppgir på de forskjellige avstandene.

Dette må jo være ganske individuelt. Mange faktorer som spiller inn.. Men blir spennende å se om de er i nærheten..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...