Jump to content

Brukt rifle i 308/Steyr vs. Sako


pecar

Recommended Posts

Hadde vært fint med synspunkter fra erfarne forummedlemmer!

 

Har søknad inne om rifle i 308. Hvis den går igjennom - har en 6,5 og en 30-06 fra før - er jeg i kjøpemodus!

Er på jakt etter ei brukt rifle til hovedsakelig hjortejakt i forholdsvis kupert terreng. Er etterhvert blitt en moden mann og vil ha ei lett rifle til dette bruket. Prisnivået 5-7 tusen.

Steyr Mannlicher og Sako peker seg ut for meg som rifler jeg kan tenke meg. Liker godt håndverk og glatte mekanismer.

Er samtidig klar over at det sikkert er flere andre kandidater.

På forumet er Sako ofte nevnt som ettertraktede rifler.

Steyr er mer sjelden nevnt. Hva kommer dette av? Da jeg for 20 år sida kjøpte meg en Heym sto det mellom den og en Steyr. Jeg vagte Heym.

 

Synspunkter - presisjon, håndverk, soliditet, brkererfaringer osv. hadde vært fint!

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Har ingen erfaring med Sako men må si jeg er meget imponert av Steyr Mannlicher..

 

Konebørsa mi er en Steyr Mannlisher Mod L helstokk i .308 toppet med passende, (og dyr), sving hurtigmontasje og Zeiss optikk..

Våpenet er kort, 50cm løp, og meget hendig.. Godt justerbart trykkpunkt avtrekk.

Låsekassen of sluttstykket er formet slik at alt går i ett når sluttstykket er ført frem og ned. De er og gravert i samsvar med hverandre.

 

Meget pent våpen med som skapt for hundefører, smygjakt eller for fruen..

 

Men våpenet har ett minus og det er at de laget magasinene i plastikk... Før i tida vet jeg de laget de i metall..

Mulig det finnes ettermarkeds i Alu/stål.

 

Denne overskrider budsjettet ditt med som produsent mener jeg Steyr er et meget godt valg.

 

La oss høre hva du gjør som valg til slutt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...