Jump to content

Hjelp til frakt av hund...Haster


Finnlight 338WM

Recommended Posts

Jeg reiser/pendler kjevik-hammerfest hver mnd, og bikkja var med hver tur. Dette var en dachs, som desverre finnmarka tok knekken på :(

Når du reiser selv, sjekker du han bare inn som vanlig bagasje, og det koster ca 125,- per flylegg, men du betaler maks for to legg (kjevik-hammerfest er 3 legg).

Skal du ikke bli med selv, må du sende han som flyfrakt, og må defor ta kontakt med et cargo selskap, feks SAS cargo. prisen for flyfrakt vet jeg ingenting om, men tror ikke det er så jæ.... for for hund.

Jeg pleide å putte i han 2 stk Calmivet, dette er reisetabeletter for dyr/hund, og er nesten det samme som reisesyketabletter for oss, dachsen blei rolig å fin, og sov nok det meste av turen. NB! det tar et par timer før dette virker, så gi det i god tid, du får det hos dyrlegen for en billig penge, bare si fra hva du skal.

Jeg syns dette er bedre, enn en stresset hund, som hyler og piper i lasteerommet, gutta i SAS syns det samme.

 

NB2 du må ha et bur godkjent for flyfrakt, se SAS.no (Sprinkel bur er IKKE godkjent, det må være i plast, og tett bunn.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle ha en hund opp til Kirkenes fra Oslo. Dette var riktignok en stor Jämt, men det kom på ca 4000 å sende. Men jeg fikk noen til og ta han med og da kostet det 200 i stedet :D

Han går inn i en koma tilværelse når han går inn i buret. Turbo ute, men helt rolig i buret :D Så han ga jeg fikk ikke noe medisiner. Men har flydd med hunder som så absolut måtte ha medisiner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...