Jump to content

Får ikke Winchester Supergrade til og gå skikkelig.


East Clintwood

Recommended Posts

Hei.

 

Kjøpte meg en Winchester Supergrade for ca 6 mnd siden, skulle sikkert funnet ut dette rett etter at jeg kjøpte den, men saken er som følger

 

Fikk kjøpt meg en billig Supergrade i cal: 12-76 - 6,5x55

Tidligere eier sa som følger, "jeg har hatt veldig gode samlinger med denne, dette er er den ultimate rådyrbørse om det er du du er på utkikk etter, men desverre er kikkertsikte ødelagt så det må du kjøpe nytt."

Fint tenkte jeg og betalte 6000kr for stasen, kjøpte meg en Zeiss 3-9x40 så har liten tro på at den var ødelagt. (børsa ser forøvrig ubrukt ut, selger sa den har gått under 100 skudd med begge løpene til sammen)

Så kom den store dagen for prøveskyting, og her kom den mørke siden, får ikke samling i det hele tatt. Børsa skyter den veien høna sparker. Jeg er klar over at sammenloddede løp går varmt og vil skifte treffpunkt men selv om jeg venter 1 time mellom hver 3 skudds serie ligger alikevel seriene med en samling på ca 400mm på 100m. Tenkte kansje at den ville skifte treffpunkt etter bare et skudd, så har prøvd singel skudd også men like tragisk. treffer f.eks nede til høyre på første skuddet, etter en god time pause for og kjøle løpet kan godt neste skudd sitter høyt oppe til høyre på skiva.

Altså ingen samling what so ever. (prøvd en 4-5 forskjellige fabrikater på ammo)

Har noen noen råd om hva dette kan være? Jeg har solgt børsa igjen nå, men hadde vært kjekt og vite hva det kunne være?! Kunne tenkt meg et lignende våpen igjen..

 

På forhånd takk for svar

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle tro att de dåliga träffbilderna beror på en smutsig pipa, därav så extrema "flyers" som amerikanarna säger. Pipan var dåligt inskjuten och stora avlagringar med tombak hade ruinerat räfflorna. Det är min spontana tanke. Den förra ägaren klagade ju också på dålig precision och han trodde att kikaren var dålig.

 

Hoppas att du inte sålde bössan till någon här på forumet, då lär du snart få veta ett och annat :mrgreen:

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

Har en slik Winchester Supergrade 12/76- 6,5*55.. Samler pent gjør den og.. men hvis noen byr meg mellom 20 og 30 tusen for den sier jeg SOLGT :mrgreen:

 

Fra spøk til alvor: Har aldri hatt noen problemer med å få akseptabel samling med denne kombien. Selv en del skudd på rappen gir gode nok resultater. Amo som jeg bruker er Lapua mega 10,1 gr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...