Jump to content

Løp 338-06 til mauser


TP.

Recommended Posts

Har en mauser m98 som jeg vil ha nytt løp til. Ønsker et løp i kal 338-06, men vet ikke hvor en får tak i slike løp.

Hadde vært fint om noen visste hvor jeg kunne skaffet et.

 

Har noen (få) krav til løpet.

-ikke for tykt (ønsker en litt lettere rifle som kan være med i skogen og på fjellet)

-ikke stainless (løpet kan være så rustfritt det bare vil, men ikke sølvfarget)

-det må være mulig å montere rekyldemper, om det noen gang skulle bli aktuelt.

 

Hvis noen har tips til hvilket løp jeg bør gå for, og evt. andre krav jeg bør stille til løpet, er det bare til å si ifra!

Inspill mottas med takk!

Link to comment
Share on other sites

Takker for raske svar.

 

Hvis jeg hadde gått for et slikt blankt løp, hadde det da vært mulig å pensle på noe griseri for å få det svart?

Ser duracoat er et ofte brukt begrep her på forumet, uten at har den minste anelse om hva det er for noe?

Hvordan er det å montere slike løp? er det en jobb for børsemaker, eller lar det seg gjøre for en som er middels praktisk/teknisk anlagt, og har litt ståpåvilje?

Link to comment
Share on other sites

Chiefen,

Mener du att han skal blånere den selv?

Hva med tilpassing?

Les hele teksten som du linker til!

 

Begge deler er fullt overkomelig for en vanlig dødelig.

Link to comment
Share on other sites

Trådstarter spurte hvor han kunne få kjøpt et 338-06-løp til mauser, jeg linket til Midway som selger slike. Sånn i tillfelle noen har litt vondt i viljen...

 

En får forresten kjøpt både det løpet, brosj, tolk og noen pils for det en børsemaker skal ha for en slik jobb:-)

Link to comment
Share on other sites

Ser det er kommet masse fornuftige svar her mens jeg har vært på ferie:D

Har vært i kontakt med noen av de nevnte børsemakere, men synes det var skrekkelig dyrt.

Over 5000kr hvis jeg vil ha det gjenget for rekyldemper.

 

Jeg hadde håpet å havne på et lavere prisnivå (da dette står mer i stil til både riflen og lommeboken), så får vel bare prøve å kontakte flere børsemakere å se om noen er billigere.

Ser enkelte nevner brotsj og tolk osv, men tror jeg skal overlate dette til fagfolk, hvertfall denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...