Jump to content

Etoile - Grand Bleu De Gascogne nye bilder


Skautussa

Recommended Posts

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jaktfalken

I rasens hjemland, Frankrike, brukes den til Alt av villt. Opprinnelig avlet frem for Jakt på ulv.

(Grand Bleu de Gascogne er også en av "opphavene" til Basset Bleu de Gascogne.)

 

Jeg har tenkt til å bruke Etoile på Rev og Gaupe i første omgang.... Men på sikt kan villsvin være aktuelt.

Skulle hun være av det rette kaliberet psykisk, har jeg lyst til å teste henne på bjørn....

Link to comment
Share on other sites

Grand Bleu er en Støver type...

Den brukes også på både Hare og Kanin i Frankrike, Basset Bleu Brukes også på Hare og Kanin....

Franskmenn bruker hunder på en annen måte enn det vi gjør....de jager alt med de.

 

Så både Grand Bleu og Basset Bleu Brukes på at av klov vilt, rev, hare/kanin osv osv.....

Link to comment
Share on other sites

Eh....er vel ikke riktig det.......

De bruker hunder i flere Europeiske land til jakt....... løs på dervet i form av Packs eller en og en.....

Tyskland, Spania, Frankrike, Portugal, Østerike, Sveits, Polen, Jugoslavia osv osv.....

 

Det var strenge import restriksjoner fra Tyskland tidligere pga rabies....dette er opphevet nå, og man kan importere valp på samme måte som fra Frankrike, Danmark osv...

 

Det var ett tilfelle av rabies på en hund som ble importert fra Spania til Frankrike, da ble det innført restriksjon for innførsel av valp under 3mnd i 6mnd.... Restriksjonen ble opphvet ca 1 mnd før jeg skulle hente Etoile......

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I dag var det dags for Eto's 2 Valpeshow.....

Har jobbet og prøvd å tilrette legge for å venne henne til Utstillings ringen....og oppstilling....(kunne sikkert gjort mye mer)

2 dager på Dogs4All hjalp ennormt.....hun vokste mye på disse dagene.

 

Men, tilbake til i dag....hun var først valp/hund i ringen kl. 9....

Det hele gikk så fort....vips var hun BIR valp...... :o og det ble mange og laaaaaange timer for vovvene, "far" og "mor"...

BIG bedømminga starta ikke før ved 15-tiden.

I gr. 6 var det 3 valper med BIR hvor bare 2 stk. møtte.... Representert ved Etoile - Grand Bleu De Gascogen og en Richback.

 

Eto ble BIG1 Valp:lol: :lol::lol:

22565_242581837384_529042384_3709108_1082617_n.jpg

 

 

Det vil si at vi skal tilbake i morgen for BIS Valp bedømming...... :shock:

 

Dette er så enormt stort for meg. For 1 årsiden hadde jeg enda ikke funnet en Grand Bleu valp i Frankrike.... i dag sto jeg i BIG ringen med en 8mnd gammel valp som blir BIG 1 :shock:

Dommerens kritikk er helt fabelaktig.

 

Kritikk:

Velkonstr. Tispe av Utmerket type med femi. hode, Velformet kropp, Utmerket benst. Velvinklet bak, Prima pels og bev. Trivelig.

Er ikke det en KNALL kritikk vet ikke jeg...... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har så vidt spora litt med henne på rev....hun loser i line.....men kunne ikke slippe da denne reven var uten for vårt jaktområdet.

 

Kom først snø her nå lille julaften.....

Så det blir nok ut å prøve litt nå frem over :wink:

Har ikke lyst til å Puche henne for mye løs enda.....hun er bare barnet, og det er MYE som skal sette seg.

Vil ta det piano for å unga eventuelle belastnings skalder.

 

Foxhound, tro meg.....skulle vi få til gode sporinger som resulterer i los på enten rev eller gaupe....så kringkastes det i tråden.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 6 months later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...