Jump to content

Praktisk hagle del 2


Recommended Posts

Har skrevet før at jeg var interesert i å starte med Praktisk Hagle.

Pr. i dag, som vi jo alle vet, så er ikke dette mulig!!

 

Men:

Er det noen som tror at Prakisk Hagle vil bli godkjent i fremtiden??

Inne 2-4 år som de skriver i referatet, tror dere det er en godkjent konkuransje om 4 - 5 år?

 

Lurer på om det er noen vits å kjøpe en hagle nå som når/hvis det blir godkjent lett kan gjøres om (da lovelig) til praktisk hagle eller om man skal kjøpe noe annet så lenge?

Forskjellen blir jo bl.a. at en som er tenkt til prkatisk vil ha veldig langt løp, i forholdte en jakt hagle.

 

Og nei, argumentet om at jeg da kjøpe flere hagler hjelper ikke da jeg ikke har tenkt å kjøpe mange hagler.

Link to comment
Share on other sites

Tror du skal holde deg til upraktiske hagler inntil videre. :lol:

 

På forbundstinget ble det vedtatt at hele temaet skulle legges på is,

og det ble lagt frem som ønske at forbundet skulle ta opp igjen saken,

ikke nødvendigvis få programmet godkjent, ilpt. 2-4 års periode.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å kjøpe. Husk at du også må bruke halga til litt jakt vis du skriver jakt i søknaden. Ellers kan du søke på hagle til trening og konkurranse. Kan skyte leirduer med den også...

 

POD har sakt at det er lov å trene praktisk hagle, men ikke organisert. Med organisert trening menes to eller flere som skyter på oppsatt treningstid.

Det er vel planlagt at praktisk hagle skal bli godkjent om et par år. Det må bare legges frem regelverk og slikt for POD, men det ordner seg sikkert!

Link to comment
Share on other sites

Hhhmmmm.....

Leste over det en gang til nå, og ja.

Virker som om alt er "lagt ned".

 

Hvorfor er det så motstand mot hagle??? :(

 

Ja, dette styrker argumentet for "upraktiske hagl".

Problemet er at den jeg har lyst på også er SA, så hvis praktisk hagle blir godkjent så kan det bli en liten "konflikt".

Den jeg tenker på kan ikke gjøres om til ei konkuransje hagle, men en Benlli M2 kan gjøres om til ei jakt hagle. Og jeg kommer nok ikke til å kjøpe mere en, og politiet strammer inn, så om 4-5-6 år så kan det være enda vanskligere å evnt. få lov til å kjøpe 2 hagler uansett.

 

Jeg som hadde håpet på at vi endlig skulle få 3 gun match i Norge.

Må vel begynne med SWS for å få til det da.. :)

Link to comment
Share on other sites

POD har sakt at det er lov å trene praktisk hagle, men ikke organisert. Med organisert trening menes to eller flere som skyter på oppsatt treningstid.

 

Hvor står det???

 

Har inntrykk av at forbundet er litt delt i to på denne saken.

Ja, jeg håper det går igjennom og at vi kan sytte det i fremtiden.

Skulle da gjerne vurdere Saigaen, hvis vi får lov i fremtiden.

 

Hva er trenden innen våpen og utstyr på hagle, i dag??

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel denne saken vært diskutert i 5-6 år allerede.

 

Samt tenke før man poster, så man ikke skader saken:(og jeg sier ikke at det er gjort i denne tråden)

 

Forstår jeg deg riktig, at denne tråden skader saken??

Så kan vi stenge den, men ikke glemme temaet!!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Står også noe om det på NFPS sine sider:

http://www.nfps.no/forum/viewtopic.php?p=1303#1303

 

Tviler ikke på at POD har sagt at det er greit å konkurere i utlandet, men det lyder likevel merkelig.

 

Du kan ikke kjøpe hagle til praktisk og om du setter på magasin forlenger så bryter du rundskrivet/vesentlig endring (i følge pod). Og om du bruker hagle som er kjøpt til jakt så er det også feil. (Pods brev til NFPS).

 

Så gjelder dette da kun de som kjøpte seg hagle før 2004 (rundskrivet) og har drevet med dette lenge?

For slik som det er så ser jeg ikke noen muligheter for å lovelig kjøpe meg en hagle å begynne å dra utenlands å konkurere med ei jakt hagle.

 

Skulle ønske vi kunne få godkjent denne grenen og få kjøpt hagler til det!!!

Link to comment
Share on other sites

Kjøpe hagle til jakt, og sette på magasinforlengeren når man passerer grensa..... :mrgreen:

 

Ellers så blir det nok ett haglestevne eller to i Midt-Sverige til sommeren. Og det er vel finsk mesterskap i juli tror jeg. Bare for å nevne de nærmeste stevnene. I Sverige blir det vel kombinert med ivertfall pistol, og kanskje rifle også.

Sist sommer var det pistol/hagle på lørdag og rifle på søndag.

 

Ellers så må jeg si jeg stiller meg(som flere gjør) til lovligheten av POD sine begrensninger, spesiellt når det gjelder begrensning av magasinkapasitet. Men jeg vet av hagler der det står på våpenkortet at det er "høy" magasinkapasitet på de, da eiere ville ha dette på papiret, og politidistriktet ikke hadde noe problemer med det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...