Jump to content

Erfaring med CZ 97 ( 45 ACP)


ToreD

Recommended Posts

Noen som har erfaring med denne pistolen? Ser den har fått mye skryt på amerikanske nettsteder, men finner ingenting på den her hjemme. (og søkefunksjonen her på kammeret vil ikke lete etter søkeord med mindre enn tre tegn sammenhengende, så CZ går ikke å søke på :( )

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg har skutt med denne en noen ganger for mange år siden da jeg vurderte den selv. Inntrykket var bra siden presisjonen fra benk var ok og funksjoneringen var 100%. Det som gjorde at jeg endte opp med en 1911 i stedet var at avtreket på CZ'en var alt annet enn bra og at jeg opplevde den som litt i tyngste laget. Etter et par år med 1911 og tilhørende frustrasjoner angret jeg på at jeg ikke slo til på CZ' en. Jeg gjorde derfor det eneste fornuftige og solgte 1911'en og kjøpte en Ruger P90 :roll: (siste setning er ment som ironi).

 

Skulle jeg ha kjøpt en .45 i dag, så hadde jeg valgt en Sig, men CZ 97 hadde kommet høyt opp på listen forutsatt en avtrekksjobb.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en CZ97B og er veldig fornøyd med den nå.

 

Er helt enig i at den har nytte av en avtrekksjobb, (som de aller fleste standard CZ trenger), det er for mye kryp i hane/sear, men det er kurant å fikse. Jeg har selv ordnet det, demonterte, slipte litt av hanen med ei fin fil og jevnet flaten med arkansas-bryne, slik at krypet nå er redusert til et absolutt minimum. Den samme jobben kan gjøres på de fleste cz.

 

Jeg er veldig fornøyd med pangen nå, så nå er det jeg og ikke den det står på.

 

Kort oppsummert, et meget godt våpen !!

 

- Roger

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...